BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

140 szó a tökéletes álláshirdetés titka

Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő munkatársat az adott pozícióra, megfelelő helyen és módon kell keresni. Nem titok, hogy ennek legegyszerűbb módja az interneten történő álláshirdetés, hiszen az interneten gyorsan sok embert érhetünk el. Ahhoz, hogy sikeres legyen a keresésünk, nem árt néhány dologra odafigyelni.

Egy kutatás szerint a tökéletes hirdetés 140 szóból áll. A leggyakrabban használt szavak a népszerű ajánlatokban a pozíció, a szolgáltatás és a lehetőség. Szakértők szerint az álláshirdetés is egyfajta reklám. A jó reklám pedig figyelemfelkeltő, és lehetőleg egy adott célcsoportnak szól. Elengedhetetlen, hogy a hirdetés kötelező elemeit - elvárások, feladatok, jelentkezés módja, stb. - feltüntessük, de nem mindegy, milyen módon tesszük ezt. Köztudott, hogy döntéseinket érzelmi alapokon hozzuk, ezért lényeges, hogy a hirdetés a sablonos, kötelező megfogalmazás mellett olyat is tartalmazzon, ami felkelti a figyelmet és hat az érzelmekre. Azért is fontos a jó álláshirdetés, mert egyes ágazatokban már most szakember hiánnyal küzdenek a cégek, és idén a munkaerőpiac élénkülését várják a szakemberek.

Ne állítsunk akadályokat a jelentkezők elé!

Fontos, hogy egy álláshirdetés megfelelően informatív legyen: tehát a jelentkezőnek konkrét elvárásokkal kelljen szembenéznie, de ne olyan - vagy éppen annyi - kritériumot lásson maga előtt, amely már-már teljesíthetetlen. Sok cég azért nem találja meg a tökéletes munkatársat, mert túl szűk körben keres és nem reálisak az elvárásaik a jelöltekkel szemben. Nem szabad a másik végletet sem alkalmazni, azaz amikor olyan alacsony elvárási szintet adnak meg a hirdetésben, hogy túl sok jelentkezés érkezik. Ebben az esetben nem lesz hatékony a pályáztatásuk, hiszen túl sok jelöltről kell dönteniük.

Ne csapjuk össze a hirdetést!

Molnár Kristóf, az OpenJobs ügyvezetője szerint egy tökéletes hirdetés megtalálja az arany középutat: szerepelnek benne az alapkövetelmények, hogy kiszűrje az alkalmatlanokat, de több pályázónak is lehetőséget biztosít. Hozzátette, egy jó álláshirdetést csak átgondoltan lehet megvalósítani: időt kell szánni rá, hiszen így szólítjuk meg először azokat az embereket, akik közül valakivel éveket töltünk majd el a munkahelyünkön. Fontos, hogy milyen képet alkotunk magunkról, tehát legyünk igényesek, körültekintőek!

A cégek különböző mutatók révén informálódnak, hogy megtudják, mennyi értéket hoznak az online hirdetések a vállalkozásuknak. Egy honlapon több konverziós esemény is definiálható, így például elérhetőségek megtekintése, hírlevél-feliratkozás vagy a hirdetések elérései, tehát statisztikai szempontból sem elhanyagolható a hirdetések minősége. Ahhoz, hogy a lehető legnagyobb körben elérhető legyen az ajánlatunk, célszerű az álláskereső portálokon és a közösségi oldalakon is megosztani a hirdetést.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.