BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A reptérig járhat majd a 3-as metró

Most nagy az esély arra, hogy 2020-ig a ferihegyi repülőtér és a főváros kötött pályás közlekedési kapcsolata megvalósul. A fejlesztési tárcánál három műszaki megoldást vizsgálnak, a BKV a 3-as metró meghosszabbítását ajánlja – írja pénteki számában a Magyar Nemzet.

Az uniós forrásból finanszírozott nagy közlekedési beruházások terveinek nyilvánosságra kerülésekor az egyik meglepetés a ferihegyi gyorsvasút volt. Az évi kilencmillió utast fogadó létesítmény és a főváros kötött pályás kapcsolatának megépítését az 15 éveben legalább háromszor vették tervbe, ám most az unió is rábólintott, így minden korábbinál nagyobb esély nyílt a megvalósításra – írja a lap.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jelenleg három műszaki megoldást vizsgál. Az egyik a hármas metró felszíni szakaszának meghosszabbítása. Ezt támogatja a BKV is. A vállalat megvalósíthatósági tanulmányt készít, melynek eredményei ismeretében, illetőleg a szükséges adatok és gazdaságossági számítások birtokában várhatóan májusban születik döntés. A 3-as metró meghosszabbítása esetén 8-10 kilométeres, a vasúttól elkülönített pályaszakaszt kellene építeni a 2-es terminálig

A BKV becslése szerint, ha a projektet felgyorsítják, 2016-ban el lehetne kezdeni az építkezést, s mivel  felszíni szakaszról van szó, nincs szükség fúrópajzsos technikára, így öt éven belül el is készülnének. Ez olcsóbb és gyorsabb megoldás lenne, mint a földalatti szakasz megépítése, ám még így is a legdrágább a jelenleg fontolgatott megoldások közül.

Ennél olcsóbban megvalósítható egy zárt pályás vasút megépítése, amely a repülőteret egy fontos városi közlekedési csomóponttal kötné össze. A legolcsóbbnak a már meglévő Budapest-Szolnok 100-as vonalra épített hurokkal valósulna meg. Ebben az esetben csak az elágazástól kellene új pályát építeni, ám felmerül a kérdés: hogyan menedzselnék a már most is zsúfolt vonalon a megnövekedett forgalmat?

A gyorsvasút tervét a Malév 2012-es leállása, majd az 1-es terminál lezárása söpörte le az asztalról. Ám hogy a hogy a 2-es terminál és a város kötött pályás összeköttetését most már meg kell oldani, azt a korábban kétkedő szakmabeliek sem vonják már kétségbe, tekintve, hogy a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér utasforgalma tavaly meghaladta a kilencmilliót, idén elérheti a tízet, és ha átlépi a tizenkettőt, az új Sky Court épületben is jelentős bővítésre lesz szükség - írja a Magyar Nemzet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.