Az európai autóeladások februárban hét százalékkal emelkedtek a tavalyi februárban regisztráltakhoz képest. Az EU és EFTA országokban 958 ezer új személykocsi került az utakra, így a kéthavi összesítés 1,99 milliós eladási szintet és 6,6 százalékos forgalombővülést mutat. A Bloomberg hírügynökség ugyanakkor megjegyzi, hogy az élénkülés a gazdaság erősödésének, az alacsony üzemanyag áraknak valamint a Volkswagen, a BMW és Renault által kínált árkedvezményeknek köszönhető. Így a Volkswagen eladásai 12,8 százalékkal 119 545-re emelkedtek, míg a Renault 14,4 százalékos bővüléssel csaknem 70 ezret adott el, a BMW pedig több mint 48 ezret 12,7 százalékos növekedés eredményeként.
A Duisburg-Essen egyetem kutatói ugyanakkor rámutattak, hogy a németországi árkedvezmények mértéke februárban tovább nőtt és a Volkswagen csoport egyes modelljeit, mint például a VW Golf, a Seat Leon és a Skoda Rapid, az interneten akár 30 százalékos kedvezménnyel is kínálták.
Mindezek ellenére a februári számok már komolyan elgondolkoztatták az ágazati elemzőket, akik az idei évre csak két százalékos emelkedést prognosztizáltak. Most azonban Sascha Gommel, a frankfurti Commerzbank elemzője azt mondta, hogy bíztatóak a gazdasági kilátások és az Európai Központi Bank kamatpolitikája révén elérhetővé vált hitelek bátorítják az autóvásárlókat.
A szintén frankfurti Metzler bankház részéről Jürgen Pieper pedig már öt százalékos piacbővülést vár az idei évtől, mert mint a Bloombergnek mondta, a fogyasztói bizalom erősödése, az autócsere igénye, valamint az európai gazdaság fejlődése egyaránt segítik az autó eladásokat. A múlt hónapban az öt legnagyobb piac közül leginkább Spanyolországban nőtt a forgalom, mégpedig 26 százalékkal közel 87 ezer darabra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.