Kérdés ugyanakkor, hogyan lesz üzleti siker a népszerűségből. A WhatsApp az elmúlt évek egyik legnagyobb felvásárlása keretében került a Facebookhoz, a tavaly októberben lezárt ügylet keretében 22 milliárd dollárt fizetett a közösségi oldalt működtető cég.
Bár Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója korábban azt nyilatkozta, hogy nem az a céljuk, hogy gyorsan, nagy bevételt hozzon számukra a WhatsApp, nem kétséges, hogy előbb-utóbb meg kell találni a módját a bevételtermelésnek. Részletes adatok ugyan nem állnak rendelkezésre a múlt évi eredményekről, annyit azonban lehet tudni, hogy az első hat hónapban mindössze néhány millió dolláros bevételt hozott a szolgáltatás, míg a vesztesége meghaladta a 200 millió dollárt.
Pedig a 2009-ben alapított cég hatalmas összeget vesz ki a mobilszolgáltatók zsebéből. Egy becslés szerint tavaly tavasszal már 33 milliárd dollár körül volt az az összeg, amivel csökkent a távközlési vállalatok SMS-bevétele az ingyenes üzenetküldési lehetőséget kínáló applikáció miatt. Az egyik opció az lehet, ha az alkalmazás letöltéséért szednek díjat, ahogyan már most is van néhány országban, illetve megjelenhetnek hirdetések is a szolgáltatáson belül. Persze ez azzal is járhat, hogy a felhasználók elfordulnak a megoldástól és más alkalmazásra váltanak.
Miközben a WhatsApp-nál még csak keresik a módját, hogyan növeljék a bevételt, a cég riválisai már komoly forgalmat bonyolítanak. A kínai WeChat üzenetküldő például tavaly a második és harmadik negyedévben is 900 millió dollár feletti bevételt ért el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.