BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megjött a Galaxy S6-os

Mától nálunk is elérhetőek a Samsung új csúcsmobiljai, az előrendelési időszak tapasztalatai alapján Magyarországon is nagy az érdeklődés a készülékek iránt. A dél-koreai gyártó a Galaxy S6-ossal vágna vissza az Apple-nek, a telefonokból sajtóértesülések szerint előzetesen 20 milliót igényeltek a kereskedők és mobilcégek

Robbantanak a magyar piacon az új Samsung Galaxy S6-osok. Nagy érdeklődésről számoltak be lapunk érdeklődésére a Vodafone-nál. A mobilszolgáltató boltjaiban már megvehetők az új Samsung mobilok, illetve az eddig rendelőknek megkezdik a kiszállítást. Hatalmas az érdeklődés, a kereslet felülmúlja a korábbi Galaxy készülékeknél tapasztaltat – számolt be az április 10-e óta tartó előrendelés tapasztalatairól Kutas István, a Telenor Magyarország Zrt. vállalati kommunikációs igazgatója.

A készülékek kiszállítását mától megkezdik, és a cég üzleteiben is kaphatók lesznek. A Galaxy S6 és S6 Edge-ből is érkezik korlátozott mennyiség a Magyar Telekom saját és partner üzleteibe – közölték a cég sajtóosztályán. A cégnél előrendelést leadók is mától kaphatják meg a készüléküket futárral, illetve üzletben történő átvétellel. A Telekom közlése szerint a gyártó előzetes jelzése alapján előfordulhatnak átmeneti készletproblémák, különösen az S6 Edge típus esetében.

A dél-koreai gyártó március elején, a barcelonai Mobile World Congress-en mutatta be új csúcsmodelljeit, a Galaxy S6-ot és S6 Edge-t, melynek érdekessége, hogy kijelzője oldalra is lenyúlik. Húsz országban már április 10-e óta meg lehet vásárolni az eszközöket, és az előzetes várakozásokra rácáfolva az Edge-ből majdnem ugyanannyi fogy, mint a másik modellből. A Samsung ugyan nem adott ki adatokat arról, hogyan sikerült az eddigi időszak, azonban május elejére már 10 millió eladott S6-ossal számol. Dél-koreai lapértesülések szerint mintegy 20 milliót rendeltek az új csúcsmobilokból a kereskedők és a mobilszolgáltatók.

A Samsung új telefonjairól elismerően nyilatkoztak a szakértők is, és mindenki az Apple csúcsmodelljeivel, az iPhone6-os hasonlította össze. Ez érthető is, hiszen utóbbinak hatalmas sikert és bevételt hoztak a tavaly szeptemberben bemutatott új eszközök, amelyek meghatározó szerepet játszottak abban, hogy a múlt év utolsó negyedévére gyakorlatilag utolérte dél-koreai riválisát az eladott okostelefonok számában.

A Samsungnak tehát kulcsfontosságú, hogy jól sikerüljön a Galaxy S6-osok piaci bevezetése, és az eddig érkező hírek alapján nem kell majd csalódnia ebben. A Counterpoint piackutató cég előrejelzése szerint a két modellből az idén akár 50 milliót is eladhatnak világszerte, amivel a legsikeresebb Galaxy S telefonok lehetnek. Eddig a legtöbbet az S4-es szériából értékesítette a vállalat a piacra dobás évében, abból 45 milliót vettek a fogyasztók.

A nagy érdeklődésnek ugyanakkor vannak árnyoldalai is, a múlt héten ugyanis kiderült, hogy az első nagyobb készletek értékesítését követően várhatóan hiány lesz majd a csúcsmobilokból. Ez főként az Edge modellt érintheti, amelynek oldalra lehajló kijelzőjét lényegesen nehezebb előállítani, mint a hagyományos képernyőket, és a beszállítók nem tudják tartani a lépést a vártnál is nagyobb kereslettel.

Lendületben az üldözőboly is

Az okostelefon-piac két legnagyobb szereplőjének, a Samsungnak és az Apple-nek egyébként lassan érdemes lesz „hátrafelé” is tekinteni, ugyanis egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a piacból a kínai gyártók, amelyek ráadásul rendkívül gyorsan növelik értékesítésüket. A múlt év végén már a Lenovo adta el a harmadik legtöbb okosmobilt, az igazi nagy ugrást viszont a Xiaomi produkálta, amely a teljes ismeretlenségből egy év alatt az ötödik helyre ugrott fel világszinten, Kínában pedig piacvezetőnek számít. A távol-keleti cég interneten keresztül értékesíti készülékeit, amelyekből a múlt héten egy akció keretében fél nap alatt több mint kétmilliót adott el.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.