A használtautó-index, az elkelt használt személygépkocsik összértékének változását jelző mutatószám 134,4-ről 122,8 százalékra, a tavaly félévi szintre esett vissza. Az előző év azonos időszakához viszonyítva nem olyan borús a kép, az eladott használt autók száma 2014 első negyedévéhez képest több mint 8 százalékkal bővült - idézi a közlemény Fodor Lászlót, a Használtautó.hu értékesítési vezetőjét.
A szakember szerint a piacon gazdát cserélő autók száma várhatóan az idei év egészében meghaladja majd a tavalyit, de a korábbi növekedési ütem valószínűleg mérséklődik.
Tavaly - elsősorban az importautókra bevezetett vagyonszerzési illeték miatt - szinte minden járműkategóriában jelentős áremelkedés volt, a növekedés átlagos mértéke meghaladta a 8 százalékot. Ez az emelkedés azonban csak időleges lehet, mert a hazai személyautó-állomány átlagéletkora folyamatosan növekszik, és ez a kínálatban megjelenő autók átlagárát hosszú távon mindenképpen lefelé nyomja - hívta fel a figyelmet a szakportál, hozzátéve, hogy szintén lefelé mozdulhatnak az árak, ha az év egészére is jellemző lesz a mostani, 300 forint alatti euróárfolyam.
A közlemény szerint, ha ez a forgatókönyv valósul meg, hiába a további mennyiségi élénkülés, a használtautó-index értéke jó eséllyel egész évben a tavalyi 134 százalékos rekordérték alatt marad.
Változatlanul az Opel és a Suzuki a legnépszerűbb használt autó, az eladott járművek 14 százaléka Opel, 10 százaléka Suzuki. Ezt a két márkát követte sorrendben a Volkswagen, a Ford és a Renault az első negyedévben, összességében ez az öt márka biztosítja a teljes hazai használtautó-forgalom felét.
A Használtautó.hu összehasonlításképpen közölte az új autók piacának márkasorrendjét ugyanebben az időszakban: a sort itt a Skoda vezette 13 százalékkal, az Opel a második volt 12 százalékkal, majd a Ford, a Volkswagen és a Suzuki következett. A koncentráció mértéke ezen a piacon is hasonló, öt márka adja a piac forgalmának felét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.