Magyarországon prognosztizálja az egyik legnagyobb növekedést a fogyasztásban a 2015-ös Cetelem Körkép – mondta Vincent Ollivier vezérigazgató a Magyar Cetelem Bank sajtótájékoztatóján –, szám szerint 2,5 százalékos bővülést várnak. A felmérésben 12 ország vett részt.
2008 es 2013 között a fogyasztók pesszimistán ítélték meg saját országuk gazdaságát, tavaly azonban fordulat következett be – magyarázta Lukácsi Zoltán marketingigazgató. Európában egy tízes skálán nézve átlag már 4,6 pontot adnak az emberek az országuk gazdaságára, Magyarországon 3,3 pont volt ez az érték. A saját egyéni helyzetüket jobbnak ítélik a fogyasztók, mint az országét. Európában 5,5 pontot adtak erre, Magyarországon 4,4-et. A 12 országból Magyarország pontja volt a legalacsonyabb.
A felmérés szerint a vásárlási szokások is megváltoztak az elmúlt években. Az európaiak 62, a magyarok 81 százaléka nyilatkozta, hogy nem úgy vásárol már, mint öt évvel ezelőtt. A magyar lakosság 90 százaléka jobban odafigyel az árakra, mint néhány éve, 88 százalék tudatosabban vásárol, 70 százalék jobban odafigyel az áru eredetére és 63 százalékuknál esett vissza az impulzusvásárlások száma. A magyarok több mint kétharmada az internetet is többet használja vásárlásra, mint öt éve.
Az alternatív fogyasztási és vásárlási módok is egyre jobban terjednek. A használt cikkek piaca megélénkült. A magyarok 29 százaléka nyilatkozott úgy, hogy gyakrabban adja el mostanában a használt tárgyait, ruháit, mint öt évvel ezelőtt, és a 37 százalékuk vásárol gyakrabban használt holmit, mint 2010-ben. Mindkét adat felülmúlja az európai átlagot. A gépek, berendezések megosztása is népszerűbb lett az elmúlt években.
Hogy a hazai fogyasztást hogyan befolyásolja majd a vasárnapi zárva tartás, arról Ollivier szerint még korai nyilatkozni. A Cetelemnél azt remélik, az áruhitelezés forgalma nem változik majd az intézkedés miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.