BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több használt cikket adunk-veszünk, mint öt éve

Magyarországon prognosztizálja az egyik legnagyobb növekedést a fogyasztásban a 2015-ös Cetelem Körkép – mondta Vincent Ollivier vezérigazgató a Magyar Cetelem Bank sajtótájékoztatóján –, szám szerint 2,5 százalékos bővülést várnak. A felmérésben 12 ország vett részt.

2008 es 2013 között a fogyasztók pesszimistán ítélték meg saját országuk gazdaságát, tavaly azonban fordulat következett be – magyarázta Lukácsi Zoltán marketingigazgató. Európában egy tízes skálán nézve átlag már 4,6 pontot adnak az emberek az országuk gazdaságára, Magyarországon 3,3 pont volt ez az érték. A saját egyéni helyzetüket jobbnak ítélik a fogyasztók, mint az országét. Európában 5,5 pontot adtak erre, Magyarországon 4,4-et. A 12 országból Magyarország pontja volt a legalacsonyabb.

A felmérés szerint a vásárlási szokások is megváltoztak az elmúlt években. Az európaiak 62, a magyarok 81 százaléka nyilatkozta, hogy nem úgy vásárol már, mint öt évvel ezelőtt. A magyar lakosság 90 százaléka jobban odafigyel az árakra, mint néhány éve, 88 százalék tudatosabban vásárol, 70 százalék jobban odafigyel az áru eredetére és 63 százalékuknál esett vissza az impulzusvásárlások száma. A magyarok több mint kétharmada az internetet is többet használja vásárlásra, mint öt éve.

Az alternatív fogyasztási és vásárlási módok is egyre jobban terjednek. A használt cikkek piaca megélénkült. A magyarok 29 százaléka nyilatkozott úgy, hogy gyakrabban adja el mostanában a használt tárgyait, ruháit, mint öt évvel ezelőtt, és a 37 százalékuk vásárol gyakrabban használt holmit, mint 2010-ben. Mindkét adat felülmúlja az európai átlagot. A gépek, berendezések megosztása is népszerűbb lett az elmúlt években.
Hogy a hazai fogyasztást hogyan befolyásolja majd a vasárnapi zárva tartás, arról Ollivier szerint még korai nyilatkozni. A Cetelemnél azt remélik, az áruhitelezés forgalma nem változik majd az intézkedés miatt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.