GYORSJELENTÉS Míg egy évvel korábban még kétmilliárd dollár fölötti veszteségről számolt be az eBay az első negyedévre vonatkozóan, addig most 626 millió dolláros nyereséget értek el a január-márciusi időszakban. A vállalat nem csak ezzel lepte meg az elemzőket, de forgalma alakulásával is, a cég bevétele az előzetes várakozásokat meghaladó mértékben, 4 százalékkal bővült, elérve a 4,45 milliárd dollárt.
Az online piactéren keresztül megvalósult forgalom ennél jóval nagyobb mértékben nőtt, összesen 67,76 milliárd dollár értékben cseréltek gazdát különböző termékek az eBay-n keresztül, ami 16 százalékos fejlődés volt. A társaság piactér (Marketplaces) üzletágának bevétele ennek ellenére 4 százalékkal, kétmilliárd dollárra csökkent, amit a cégnél főként az erős dollárral indokoltak. Az eBay-en keresztül jelenleg mintegy 25 milliónyian értékesítenek, a vásárlók száma pedig 157 millió körül van. A vállalat tovább bővítené a felületeiken keresztül értékesítők számát, terveik szerint főként a kis- és középvállalatok körében erősítenének.
Az eBay történetében első alkalommal fordult elő, hogy online fizetési megoldása több bevételt hozott, mint a piactéri szolgáltatások. A PayPal az első három hónapban 2,1 milliárd dolláros forgalmat generált, ami 14 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A szolgáltatáson keresztül 61 milliárd dollár értékben fizettek, ami közel ötödével több, mint 2014 hasonló időszakában. A PayPal fiókkal rendelkezők száma tizedével bővült és elérte a 165 milliót. A megoldás növekvő népszerűségét mutatja, hogy január és március között mintegy egymilliárd tranzakciót indítottak rajta keresztül, ami 24 százalékos növekedést jelentett 2014 első három hónapjához képest.
Az eBay gőzerővel készül arra, hogy külön vállalatot hozzon létre a PayPal működtetésére. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy pontosan mikor történik ez meg, de az eddigi közlések alapján idén várható, és tőzsdei cégként tevékenykedik majd az új társaság is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.