BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A YouTube-bal versenyezne a Spotify

Beszállna az online-videó üzletbe a Spotify, a társaság már több digitális-médiacéggel is egyeztet az együttműködési lehetőségekről.

A The Wall Street Journal információi szerint többek között a YouTube-ra szánt tartalmakat fejlesztő társaságokkal is tárgyaltak már.

A svéd Spotify az egyik legismertebb a zeneipart új alapokra helyező cégek között. A társaság folyamatos internet kapcsolat (streaming) mellett nyújt hozzáférést többmillió zeneszámhoz. A megoldás ingyen is igénybe vehető, ebben az esetben kevesebb testreszabási lehetőséget kínál, illetve a felhasználóknak el kell viselniük a reklámokat is.

A vállalat közlése szerint 2015 elején már 60 millióan használták a szolgáltatást, közülük 15 millióan fizettek havonta 9,99 dollárt azért, hogy hirdetések nélkül vehessék igénybe. A The Wall Street Journal forrásai szerint a tervezett videós kezdeményezés valamennyi felhasználó számára elérhető lenne, és a reklámokból finanszíroznák.

Korántsem lesz ugyanakkor egyszerű dolga a Spotify-nak a hirdetési bevételekre építő online videószolgáltatások piacán, amelynek legnagyobb szereplője a YouTube, de a Facebook is igyekszik megerősíteni pozícióját ebben a szegmensben. Ráadásul igen kemény az üzleti környezet is, az üzleti lap beszámolója szerint a YouTube a tartalmak előállítóitól 45 százalékos részesedést kér a reklámpénzekből. Így a múlt évben mintegy négymilliárd dollárnyi bevétele volt a szolgáltatásnak, azonban valószínűleg még ez is kevés volt ahhoz, hogy nyereségesen működjön.

Ha esetleg az előfizetéses modellt választaná a Spotify, akkor pedig olyan riválisokkal kellene felvenni a küzdelmet, mint a Netflix, vagy a Hulu, amelyek már évek óta jelen vannak a piacon, ráadásul már maguk is elkezdték a tartalomelőállítást. A Netflix emellett intenzív terjeszkedésbe kezdett, és a jövő év végéig a világ szinte összes országában meg akarnak jelenni. A Spotify-nál egyébként újabb tőkebevonásra készülnek, 400 millió dollárnyi összeget remélnek a befektetőktől. Ha sikerül ezt megvalósítani, a társaság piaci értéke meghaladja majd a 8,4 milliárd dollárt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.