BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elüldözték a köztévé nézőinek felét

Csaknem két hónap alatt 332 ezerről 151 ezerre zuhant az M1 fél nyolcas fő híradójának átlagos nézettsége a felnőtt lakosság körében. Miközben a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) sikersztoriként tálalja az állami tévécsatornák átalakítását, a nézettségi mutatók másról árulkodnak – írja a ma megjelent Népszabadság mai száma.

A nézettségi adatsorok szerint az átalakítás legnagyobb vesztese a hírcsatornává átalakított M1 fél nyolcas fő Híradója, ami korábban az egész állami média egyik húzóműsora volt - írja a Népszabadság. A Híradó nézettsége az elmúlt években folyamatosan csökkent, de még februárban és március elején is jóval több mint 300 ezren voltak kíváncsiak a hírműsorra. A március 15-i héten a Híradót még átlagosan 332 ezren nézték. Három hétre rá már csak 187 ezren, május második hetében pedig 151 ezren. Nem telt el két hónap, és a Híradó elvesztette korábbi nézőinek több mint felét. A hírcsatorna napi átlagos nézettsége a felnőtt tévénézők körében három százalék körüli, ám főműsoridőben még kevesebben kapcsolnak oda.

Az M1 Híradó elvesztett 180 ezer nézője nem jelenik meg a Duna TV-n, május második hetében az esti Duna Híradó mindössze 124 ezres heti átlagnézettséget ért el. Mindeközben a két vezető kereskedelmi tévé híradóit mostanában 600-700 ezren nézik.

Az átalakítás relatív sikerét a Duna TV érte el. A csatorna március 15-e óta a korábbi három helyett májusban már hét százalék feletti közönségarányt produkál, ami meghaladja az M1 váltás előtti nézettségét. A Duna TV-n jól teljesítenek az M1 korábbi legnézettebb műsorai, a Kékfény, a Magyarország, szeretlek!, a Szálka, avagy Bagi és Nacsa megakad a torkán, a Szerencse Szombat, a Gasztroangyal és a Forma–1-es közvetítés. A 800 millió forintból forgatott Kossuthkifli című filmsorozat csúnyán megbukott, néhány epizód alatt elvesztette nézőinek felét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.