Váratlan fordulatot hozott a kínai okostelefon piacon az első negyedév, a korábbi időszakban megszokott növekedés helyett ugyanis csökkent a készülékek értékesítése az egy évvel korábbihoz képest, amire az elmúlt hat évben nem volt példa. Az IDC adatai alapján 98,7 millió okosmobilt adtak el a távol-keleti országban január és március között, ami 4,3 százalékos visszaesést jelent 2014 hasonló időszakával összevetve. Bár Kínára többnyire feltörekvő piacként tekintenek, a valóságban egyre inkább hasonlít a helyzet a fejlett országokra a mobiltelefonok forgalmazását figyelembe véve – állapítja meg az IDC elemzése. A teljes mobilpiacon belül az okostelefonok részesedése már ugyanolyan magas, mint például az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban vagy Japánban.
A legtöbb készüléket az Apple tudta eladni, a társaság 14,5 millió készüléket értékesített, túlnyomó többségük a nagyobb kijelzővel készült iPhone 6-os és iPhone 6 Plus volt. Ez egyébként több mint hatvan százalékos fejlődést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A korábbi piacvezető Xiaomi 42 százalékos növekedést tudott produkálni, azonban ez is csak a második pozícióra volt elegendő. Az IDC elemzése szerint az alsó- és középkategóriás telefonok szegmensében rendkívül kemény versenyre kényszerítették riválisai a néhány év alatt hatalmasra növő vállalatok, ami éreztette hatását a növekedésén is.
Igen jól sikerült az első három hónap a kínai piacon a Huawei-nek, a vállalat 11,2 millió okosmobilt adott el ebben az időszakban, ami közel 40 százalékkal haladta meg a 2014 első negyedévi adatot. A társaság sokat profitált a középkategóriás készülékek szegmenséből, emellett a jelek szerint bevált a több márkára építő stratégia. A Honor nevű branddel ugyanis sikeresen versenyez a társaság a Xiaomival. Drámai január-márciust zárt viszont a Samsung a távol-keleti országban. A dél-koreai cég 9,6 millió okosmobilt tudott értékesíteni, ami 53 százalékos visszaesést jelentett 2014 első három hónapjához viszonyítva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.