BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesebb okostelefon fogyott Kínában

Váratlan fordulatot hozott a kínai okostelefon piacon az első negyedév, a korábbi időszakban megszokott növekedés helyett ugyanis csökkent a készülékek értékesítése az egy évvel korábbihoz képest, amire az elmúlt hat évben nem volt példa. Az IDC adatai alapján 98,7 millió okosmobilt adtak el a távol-keleti országban január és március között, ami 4,3 százalékos visszaesést jelent 2014 hasonló időszakával összevetve. Bár Kínára többnyire feltörekvő piacként tekintenek, a valóságban egyre inkább hasonlít a helyzet a fejlett országokra a mobiltelefonok forgalmazását figyelembe véve – állapítja meg az IDC elemzése. A teljes mobilpiacon belül az okostelefonok részesedése már ugyanolyan magas, mint például az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban vagy Japánban.

A legtöbb készüléket az Apple tudta eladni, a társaság 14,5 millió készüléket értékesített, túlnyomó többségük a nagyobb kijelzővel készült iPhone 6-os és iPhone 6 Plus volt. Ez egyébként több mint hatvan százalékos fejlődést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A korábbi piacvezető Xiaomi 42 százalékos növekedést tudott produkálni, azonban ez is csak a második pozícióra volt elegendő. Az IDC elemzése szerint az alsó- és középkategóriás telefonok szegmensében rendkívül kemény versenyre kényszerítették riválisai a néhány év alatt hatalmasra növő vállalatok, ami éreztette hatását a növekedésén is.

Igen jól sikerült az első három hónap a kínai piacon a Huawei-nek, a vállalat 11,2 millió okosmobilt adott el ebben az időszakban, ami közel 40 százalékkal haladta meg a 2014 első negyedévi adatot. A társaság sokat profitált a középkategóriás készülékek szegmenséből, emellett a jelek szerint bevált a több márkára építő stratégia. A Honor nevű branddel ugyanis sikeresen versenyez a társaság a Xiaomival. Drámai január-márciust zárt viszont a Samsung a távol-keleti országban. A dél-koreai cég 9,6 millió okosmobilt tudott értékesíteni, ami 53 százalékos visszaesést jelentett 2014 első három hónapjához viszonyítva.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.