Tíz százalékkal, 42,2 milliárd fontra (17942,6 milliárd forint) növelte árbevételét a március végén zárult üzleti évében az egy évvel korábbihoz képest a Vodafone csoport – derül ki a cég beszámolójából. A társaság jelentős mértékben javított működési hatékonyságán, míg az előző üzleti évben közel négymilliárd fontos veszteségről számolt be az üzleti eredményre vonatkozóan, addig ezúttal közel kétmilliárd fontos plusszal zárt a vállalat. Az adózott eredmény ugyanakkor jelentősen elmaradt az egy évvel korábbitól, csak a folytatódó tevékenységeket figyelembe véve 11,3 milliárd fontról 5,8 milliárdra esett vissza.
A márciusban zárult üzleti évet értékelve Vittorio Colao, a Vodafone Csoport vezérigazgatója kiemelte, hogy több fontos európai piacon stabilizálódott a vállalat teljesítménye, ami éreztette hatását az eredményekben is. A cégvezető beszélt a Project Spring beruházási program keretében megvalósult fejlesztésekről is, amelyek eredményeként Európában a 4G-s lefedettségük már meghaladja a 70 százalékot. Ugyanakkor rámutatott arra is, hogy komoly fejlődési lehetőség van ezen a területen, ugyanis ügyfeleik mindössze 13 százaléka használja az újgenerációs mobilszolgáltatásokat. Az elsősorban mobilcégként ismert Vodafone az elmúlt másfél-két évben jelentős erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy bővítse portfólióját. Az amerikai Verizon Wireless-ben lévő részesedésének értékesítésével párhuzamosan, illetve azt követően több jelentős akvizíciót is végrehajtott a cég az európai vezetékes piacon. Németországban 7,7 milliárd euróért a legnagyobb kábelszolgáltatót, a Kabel Deutschlandot szerezték meg, míg Spanyolországban szintén egy kábeltársaságot, az Ono-t vették meg.
Ezekkel az ügyletekkel teljessé vált a cég portfóliója ezeken a piacokon, hiszen vezetékes telefon, internet és tévészolgáltatást is kínálhatnak már. A vállalat újgenerációs kábel- és optikai hálózata már 28 millió háztartást fed le. A Vodafone csoportnak március végén világszerte 445,8 millió mobil előfizetője volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.