Akár 60 kilométer/órás sebességgel is lehet hasítani az egykor Suhl városában gyártott remekművekkel – ennek a ténynek nagyban köszönheti a népszerűségét a kétütemű Simson kismotor. Nem mintha erre a több évtizeddel korszerűbb társai nem lennének képesek, csak éppen az aktuális német szabályozás ezt nem teszi lehetővé, ugyanis 45 kilométer/órában szabja meg a mostani 50 köbcentiméteres segédmotorok maximális sebességét.
Bármennyire is precizitásukról híresek a németek, jelen esetben egy kiskaput hagytak, ugyanis a törvény nem vonatkozik az 1992. február 28- előtt, az NDK-ban forgalomba helyezett motorokra. Ezekre a régi NDK-s szabályozás a mérvadó – írja a vezess.hu.
Persze a 15 kilométer/órás sebességelőny mellett nyilvánvalóan a „nosztalgiafaktor” is felnyomja a Simsonok árát.
Egy biztos, egy NDK-plakettes, megkímélt állapotú S51-ért akár 4 ezer eurót (1,6 millió forint) is adnak.
Az exportált – így akár a magyar utakat is megjárt – példányok már nem ennyire keresettek: nem tartoznak a kiskapu „hatálya” alá. A történetet tovább csavarja, hogy bár a magyar Simsonok nem mehetnek legálisan 60-nal, az alkatrészeik viszont tökéletesek egy német Simson szervizeléséhez, donornak.
Ahol magas árakon kapósak a gyakorlatilag ugyanolyan motorok, ott a csalók is megjelenek – nincs ez másképp a Simson-reneszánsz esetén sem. Sok csaló a Bulgáriából, Magyarországról, Romániából visszaáramló „bontószökevényekkel” igyekszik átverni a német vásárlókat, és „eredeti németként” árulják a valójában agyongyötört, egykori KGST-országból származó vasparipákat.
A Simson csillaga a 80-as években járt a legmagasabban, teljesítményben 3-4 lóerősek voltak a „tuningolásra született”, valóban akkor szerethetően kinéző kismotorok.
Kevesen tudják, hogy a német újraegyesítés után voltak próbálkozások a gyár életben tartására. 1994-ig felújították az addigi modelleket, de mérsékelt sikert arattak, mindössze 10 500 darabot gyártottak az S83-as modellből. Emellett triciklik is gördültek le a szalagokról, de azt
kevesebben tudják, hogy még elektromos autót is gyártottak Suhlban.
A gyár a Hotzenblitz cég elektromos autóit szerelte össze. Ugyanakkor három év alatt mindössze 140 darabot értékesítettek a 16 lóerős, 100-150 kilométer hatótávú kisautóból, így a gyártást 1996-ban leállították.
Próbálkoztak még a régi modellek gyártásának újraindításával is, de végül 2003-ban végképp bezárták és felszámolták az üzemet és az azt birtokló céget.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.