BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Varna,,Bulgaria,,August,30,,2023;,Light,Motorcycle,Moped,Simson,S

Veszik a németek a Simsonokat: milliókat adnak érte – és ennek különleges oka van

Egy jogi kiskapu egekbe löki az NDK-s kismotor árát. Ezért adnak meg szinte minden pénzt a németek a Simsonért.

Akár 60 kilométer/órás sebességgel is lehet hasítani az egykor Suhl városában gyártott remekművekkel – ennek a ténynek nagyban köszönheti a népszerűségét a kétütemű Simson kismotor. Nem mintha erre  a több évtizeddel korszerűbb társai nem lennének képesek, csak éppen az aktuális német szabályozás ezt nem teszi lehetővé, ugyanis 45 kilométer/órában szabja meg a mostani 50 köbcentiméteres segédmotorok maximális sebességét. 

Varna,,Bulgaria,,August,30,,2023;,Light,Motorcycle,Moped,Simson,S
Veszik a németek a Simsonokat: milliókat adnak érte – és ennek különleges oka van
Fotó: Shutterstock


Bármennyire is precizitásukról híresek a németek, jelen esetben egy kiskaput hagytak, ugyanis  a törvény nem vonatkozik az 1992. február 28- előtt,  az NDK-ban forgalomba helyezett motorokra. Ezekre a régi NDK-s szabályozás a mérvadó – írja a vezess.hu.

Veszik a németek a Simsonokat: milliókat adnak érte

Persze a 15 kilométer/órás sebességelőny mellett nyilvánvalóan a „nosztalgiafaktor” is felnyomja a Simsonok árát.

 Egy biztos, egy NDK-plakettes, megkímélt állapotú S51-ért akár 4 ezer eurót (1,6 millió forint) is adnak. 

Az exportált – így akár a magyar utakat is megjárt – példányok már nem ennyire keresettek: nem tartoznak a kiskapu „hatálya” alá. A történetet tovább csavarja, hogy bár a magyar Simsonok nem mehetnek legálisan 60-nal,  az alkatrészeik viszont tökéletesek egy német Simson szervizeléséhez, donornak.

Élelmes csalók

Ahol magas árakon kapósak a gyakorlatilag ugyanolyan motorok, ott a csalók is megjelenek – nincs ez másképp a Simson-reneszánsz esetén sem. Sok csaló a Bulgáriából, Magyarországról, Romániából visszaáramló „bontószökevényekkel” igyekszik átverni a német vásárlókat, és „eredeti németként” árulják a valójában agyongyötört, egykori KGST-országból származó vasparipákat.

A Simson csillaga a 80-as években járt a legmagasabban, teljesítményben 3-4 lóerősek voltak a „tuningolásra született”, valóban akkor szerethetően kinéző kismotorok. 

Simsontreffen Zwickau
Száguldás, mosollyal
Fotó: AFP

Kevesen tudják, hogy a német újraegyesítés után voltak próbálkozások a gyár életben tartására. 1994-ig felújították az addigi modelleket, de mérsékelt sikert arattak, mindössze 10 500 darabot gyártottak az S83-as modellből. Emellett triciklik is gördültek le a szalagokról, de azt 

kevesebben tudják, hogy még elektromos autót is gyártottak Suhlban. 

A gyár a Hotzenblitz cég elektromos autóit szerelte össze. Ugyanakkor három év alatt mindössze 140 darabot értékesítettek a 16  lóerős, 100-150 kilométer hatótávú kisautóból, így a gyártást 1996-ban leállították. 
Próbálkoztak még a régi modellek gyártásának újraindításával is, de végül 2003-ban végképp bezárták és felszámolták az üzemet és az azt birtokló céget.
 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.