Minden harmadik munkavállaló már legalább egy éve játszik a gondolattal, hogy új munkahelyet keressen magának, ezzel szemben 37 százalékuk hamar dönt és a lépést is gyorsan megteszi – derül ki a Profession.hu legfrissebb felméréséből. A kutatás eredményei szerint a dolgozók 40 százaléka mondott már fel a munkahelyén: legtöbben a jobb fizetés reményében (56 százalék), azonban minden harmadik munkavállaló szakmai fejlődése és az új kihívások miatt nyitott a váltásra (30 százalék).
Kifejezetten sokan, minden negyedik beosztott a vezető személye miatt dönt a távozás mellett, emellett befolyásoló tényező még a pozitív visszajelzés és a továbbképzési, illetve előrelépési lehetőség hiánya is. További szempontként felmerült még a stresszes, feszült munkahelyi légkör is. A megkérdezettek csupán 16 százaléka nem tervezi, hogy önként továbblépne. Az új állást a válaszadók 42 százaléka nem bízza a véletlenre, a meglévő állásviszony mellett is folyamatosan figyelik az álláshirdetéseket és építik kapcsolati hálójukat. 22 százalékuk ugyan nem keres aktívan állást, de mindig nyitott a megkeresésekre. A válaszadók 55 százaléka legalább egyszer váltott már szakterületet, 14 százalékuk csak a tanult szakmájától tért el.
– A hazai gazdasági helyzet pozitív változásával egyre többen vállalják a munkahely váltás kockázatait, akár tíz-húszezer ezer forintért is. A gyakorlati tapasztalatok is azt mutatják, hogy a magasabb fizetés reménye az első számú ösztönző tényező. A tendencia különösen jellemző a Z, valamint az Y generáció fiatalabb, nyelveket beszélő tagjaira. Körükben az egy munkahelyen eltöltött idő az elmúlt évek tapasztalatai alapján 9 hónappal rövidült, ami nagy kihívást jelent a vállalatok számára. Munkáltatóként azonban érdemes mérlegelni, hogy pusztán az anyagi juttatásokkal hosszú távon nem lehet jobb teljesítményre sarkallni a kollégát – tette hozzá a kutatás eredményeihez Sámson Dorottya, a Profession.hu toborzási szolgáltatások csoportvezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.