A Ford is belépett az autómegosztó szolgáltatások piacára, a társaság Londonban indította el GoDrive nevű megoldásának tesztelését. A kezdeményezés lényege, hogy a felhasználók egy mobilalkalmazás segítségével bérelhetik ki a városban elhelyezett járműveket. A Ford az induláskor London 20 pontján összesen 50 autót tett elérhetővé, a szolgáltatás kipróbálásában az első 2000 jelentkező vehet részt. A gyorsaság mellett azért akadtak más feltételek is, így például egyelőre csak az Egyesült Királyságban élők tesztelhetik a megoldást, és a jogosítvány mellett a komolyabb problémáktól mentes járművezetői múlt is elvárás. A szolgáltatást egyelőre csak iPhone tulajdonosok tudják használni, mivel az autóbérléshez szükséges applikáció csak iOS operációs rendszerre készült el.
A hagyományos autóbérléshez képest komoly előnye a GoDrive-nak, hogy perc-alapon megy a számlázás, és például a hasonló lehetőséget kínáló Zipcarral ellentétben nem kell semmilyen regisztrációs díjat fizetni. Emellett a felhasználóknak öt percük van arra, hogy ismerkedjenek az autók műszereivel és szolgáltatásaival, miután beültek a járművekbe.
Az autómegosztó szolgáltatások egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek világszerte, és több nagy gyártó is úgy vélte, érdemes kipróbálni ezt a lehetőséget. A Daimler AG Car2Go nevű megoldását 2008-ban mutatták be Németországban és idén márciusban már a világ 29 városában mintegy 13000 jármű volt elérhető ezen keresztül, és nagyjából egymillióan regisztráltak már a rendszerbe. Ezzel egyébként jelenleg a világ legnagyobb autómegosztó szolgáltatásának számít. A Daimler leányvállalata által működtetett szolgáltatás érdekessége, hogy csak kétüléses járművekkel dolgoznak, és a modern kor elvárásainak megfelelően nem csak benzines, de elektromos autók is bérelhetők. A Daimler saját fejlesztésű, illetve más cégek által létrehozott mobilalkalmazások pedig nem csak pusztán a járművek kölcsönzésében segítenek, de például az egyes autók aktuális üzemanyagszintjéről is közölnek információt, így aki hosszabb útra készül, az is megtalálja a számára leginkább megfelelőt.
A Car2Go-hoz képest több éves lemaradással indult a BMW szolgáltatása, a DriveNow, 2011-ben Münchenben kezdték el tesztelni. Tavaly év végén már közel 2500 járműt lehetett hosszabb-rövidebb utakra kibérelni, és meghaladta a 300 ezret a felhasználók száma. A kezdeményezés hasonló üzleti modellt követ minden piacon, igaz a tarifák eltérőek lehetnek. Az alapdíj 30 perces használatra jogosít, efölött pedig percenként számláznak.
Az autóbérlés speciális formáját képviselő szolgáltatások egyik úttörője a Zipcar, ami 2000-ben indult, és a nagyvárosokban, illetve az egyetemi területeken kínált gyors és egyszerű megoldást a kölcsönzésre. A kezdeményezés sikerét jól mutatja, hogy az egyik legismertebb, autóbérléssel foglalkozó cég, az Avis Budget Group 2013-ban 500 millió dollárnyi készpénzért felvásárolta a céget.
A Car2Go és a DriveNow Magyarországhoz legközelebb Bécsben érhetők el, de könnyen előfordulhat, hogy hamarosan Budapesten is komoly robbanás jön ebben a szegmensben. A nagy nemzetközi szereplők megjelenése mellett az sem kizárt a Budapesti Közlekedési Központi is belép a piacra. A TotalCar.hu megkeresésére még idén februárban azt közölték, hogy a budapesti közösségi autókölcsönző a már működő kerékpár bérlési lehetőséghez, a Bubi rendszerhez hasonló elven működik majd. Városszerte lesznek majd elérhetők a kis, környezetbarát autók, amelyeket az akkor közölt tervek szerint percdíjas alapon lehet igénybevenni.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.