Hamarosan célegyenesbe érhet a Nokia térkép üzletágáért vívott küzdelem, a Techcrunch technológiai portál értesülései szerint a múlt hét végéig tehettek ajánlatot az érdeklődők. Azt egyelőre nem hozta nyilvánosságra a finn cég, hogy kik és milyen feltételek mellett vinnék a részleget, azonban már az előzetes hírek alapján is jól látszik, hogy rendkívül komoly az érdeklődés a Here nevű szolgáltatás iránt. A beszámolók alapján a Kínából indult, a térképüzletben érdekelt Navinfo, az Uber a szintén kínai Baidu-val összefogva, valamint egy több autógyártót tömörítő konzorcium is szívesen felvásárolná a Nokia részlegét.
A nagy érdeklődés érthető is, hiszen az okostelefonok elterjedésének köszönhetően az elmúlt években már nem csak az autósok számára elérhető és fontos a navigáció, illetve a helymeghatározás révén keletkező adatokra építve új szolgáltatások is megjelentek már. Emellett a Nokia megoldását rendkívül széles körben használják az autóiparban, a járművek jelentős részében ez adja a beépített navigációs rendszer lelkét. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a finn cég hatalmas adatbázis épített ki, illetve az egyszerű térkép- és útvonaltervezési információk mellett még számos kiegészítő szolgáltatásra képes a megoldás.
Korábbi becslések szerint mintegy kétmilliárd dollárt ért a Nokia térkép üzletága, azonban komoly meglepetést okozna, ha mindössze ennyiért kelne el. Az Uber például korábban már jelezte, hogy akár 3 milliárd dollárt is fizetne érte. A fuvarrendelő mobilalkalmazást működtető cég részéről logikus lépés a Here megszerzésének terve, hiszen ezzel függetleníthetné magát a Google-től. Jelenleg ugyanis az ő térképmegoldásukat használják ahhoz, hogy az utazni vágyók és a sofőrök egymásra találjanak. Az Uber a közelmúltban több lépést is tett annak érdekében, hogy erősítse helyzetét a digitális térképek piacán. Márciusban megvásárolták a térkép-szoftverekkel foglalkozó deCarta nevű vállalatot, és a területen járatos fejlesztőket is felvettek az utóbbi néhány hónapban.
A Navinfo eddig az egyetlen olyan jelentkező, amelyik hivatalosan is bejelentette, hogy megvenni a Here-t. A kínai cég internetes oldalán rövid ideig az az információ is olvasható volt, hogy négymilliárd dollárt is fizetnének a szolgáltatásért, igaz ezt gyorsan eltávolították a felületről.
A Bloomberg ugyanakkor úgy tudja, hogy a Nokia legszívesebben az autóiparból érkező vevőjelölteknek adná el térkép üzletágát. Az Audi, a BMW és a Daimler AG alkotta konzorcium számára azért lehet rendkívül vonzó ez az ügylet, mert már most is a járműveik többségében ez a rendszer biztosítja a navigációs információkat. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy sikerül-e megállapodni az árban, a Bloomberg információi szerint ugyanis az autógyártók sokallják a vételárat, ami a hírügynökség közlése alapján négymilliárd dollár körül alakulhat.
A finn társaság berlini központú térkép üzletága világszerte mintegy 6000 főt foglalkoztat. A részleg tavaly 1,1 milliárd dolláros bevételt ért el, ami a Nokia teljes forgalmának valamivel kevesebb mint 8 százaléka volt.
Alcatel-Lucent: zárulhat a tranzakció
Az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma a múlt hét közepén jóváhagyta az Alcatel-Lucent felvásárlását a Nokia számára. Ezzel komoly előrelépést tett a finn társaság a tranzakció lezárására, azonban még további országokban kell megszerezniük a hatóságok engedélyét, emellett a Nokia részvényeseinek is jóvá kell még hagyniuk a fúzió végleges tervét. Az ügyletet még áprilisban jelentették be, a finn vállalat 15,6 milliárd eurót fizet riválisáért. Az egyesüléssel egy világszerte 114 ezer embert foglalkoztató társaság jön létre. A fúziót várhatóan 2016 első félévében zárják le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.