BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy üzlet előtt a Nokia

Nagy az érdeklődés a Nokia térkép üzletágára, autógyártók, kínai rivális és az Uber egyaránt vinnék a részleget. A finn cég az Audi, BMW, Daimler konzorciumot preferálná, ugyanakkor a hírek szerint a kiszemelt vevőjelöltek sokallják a vételárat.

Hamarosan célegyenesbe érhet a Nokia térkép üzletágáért vívott küzdelem, a Techcrunch technológiai portál értesülései szerint a múlt hét végéig tehettek ajánlatot az érdeklődők. Azt egyelőre nem hozta nyilvánosságra a finn cég, hogy kik és milyen feltételek mellett vinnék a részleget, azonban már az előzetes hírek alapján is jól látszik, hogy rendkívül komoly az érdeklődés a Here nevű szolgáltatás iránt. A beszámolók alapján a Kínából indult, a térképüzletben érdekelt Navinfo, az Uber a szintén kínai Baidu-val összefogva, valamint egy több autógyártót tömörítő konzorcium is szívesen felvásárolná a Nokia részlegét.

A nagy érdeklődés érthető is, hiszen az okostelefonok elterjedésének köszönhetően az elmúlt években már nem csak az autósok számára elérhető és fontos a navigáció, illetve a helymeghatározás révén keletkező adatokra építve új szolgáltatások is megjelentek már. Emellett a Nokia megoldását rendkívül széles körben használják az autóiparban, a járművek jelentős részében ez adja a beépített navigációs rendszer lelkét. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a finn cég hatalmas adatbázis épített ki, illetve az egyszerű térkép- és útvonaltervezési információk mellett még számos kiegészítő szolgáltatásra képes a megoldás.

Korábbi becslések szerint mintegy kétmilliárd dollárt ért a Nokia térkép üzletága, azonban komoly meglepetést okozna, ha mindössze ennyiért kelne el. Az Uber például korábban már jelezte, hogy akár 3 milliárd dollárt is fizetne érte. A fuvarrendelő mobilalkalmazást működtető cég részéről logikus lépés a Here megszerzésének terve, hiszen ezzel függetleníthetné magát a Google-től. Jelenleg ugyanis az ő térképmegoldásukat használják ahhoz, hogy az utazni vágyók és a sofőrök egymásra találjanak. Az Uber a közelmúltban több lépést is tett annak érdekében, hogy erősítse helyzetét a digitális térképek piacán. Márciusban megvásárolták a térkép-szoftverekkel foglalkozó deCarta nevű vállalatot, és a területen járatos fejlesztőket is felvettek az utóbbi néhány hónapban.

A Navinfo eddig az egyetlen olyan jelentkező, amelyik hivatalosan is bejelentette, hogy megvenni a Here-t. A kínai cég internetes oldalán rövid ideig az az információ is olvasható volt, hogy négymilliárd dollárt is fizetnének a szolgáltatásért, igaz ezt gyorsan eltávolították a felületről.
A Bloomberg ugyanakkor úgy tudja, hogy a Nokia legszívesebben az autóiparból érkező vevőjelölteknek adná el térkép üzletágát. Az Audi, a BMW és a Daimler AG alkotta konzorcium számára azért lehet rendkívül vonzó ez az ügylet, mert már most is a járműveik többségében ez a rendszer biztosítja a navigációs információkat. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy sikerül-e megállapodni az árban, a Bloomberg információi szerint ugyanis az autógyártók sokallják a vételárat, ami a hírügynökség közlése alapján négymilliárd dollár körül alakulhat.

A finn társaság berlini központú térkép üzletága világszerte mintegy 6000 főt foglalkoztat. A részleg tavaly 1,1 milliárd dolláros bevételt ért el, ami a Nokia teljes forgalmának valamivel kevesebb mint 8 százaléka volt.

Alcatel-Lucent: zárulhat a tranzakció

Az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma a múlt hét közepén jóváhagyta az Alcatel-Lucent felvásárlását a Nokia számára. Ezzel komoly előrelépést tett a finn társaság a tranzakció lezárására, azonban még további országokban kell megszerezniük a hatóságok engedélyét, emellett a Nokia részvényeseinek is jóvá kell még hagyniuk a fúzió végleges tervét. Az ügyletet még áprilisban jelentették be, a finn vállalat 15,6 milliárd eurót fizet riválisáért. Az egyesüléssel egy világszerte 114 ezer embert foglalkoztató társaság jön létre. A fúziót várhatóan 2016 első félévében zárják le.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.