A taxisok tegnap Budapesten megtöltötték az Alkotmány utcát, és addig készek a további tiltakozásra, amíg meg nem születik a tiszta feltételeket teremtő új szabályozás. A demonstráción – amelyet sikeresnek és méltóságteljesnek tartottak – átadták petíciójukat Fónagy Jánosnak, a fejlesztési tárca államtitkárának. Ebben felsorolták, hogy a miként jutott a jelen helyzetbe a taxis piac. Azt is jelezték, hogy hat éve folytatnak egyeztetéseket, és nem tartják elfogadhatónak az időhúzást, és arra kérik a miniszterelnököt, hogy a kormány mielőbb fogadja el a piacot szabályozó rendeletét – mondta a Világgazdaságnak Tamás Miklós, a City Taxi elnöke.
Azt várják az új szabályozástól, hogy az egyenlő esélyt biztosítson minden fuvarozó, fuvarszervező számára. Ma ugyanis amíg a hagyományos taxis vállalkozásoknak számos előírásnak meg kell felelniük, addig az utóbbi időben megjelent „okoskodó”, „taxikázó” vállalkozóknak nem – fogalmazott az elnök, aki az utóbbi időben megjelent okostelefonos alkalmazásokra épülő közösségi személyszállítási szolgáltatásokra utalt. Ma tehát nem azonos feltételek mellett dolgoznak a taxisok és azok, akiknek időnként taxikázáshoz van kedvük. Az előbbiektől például az is elvárják, hogy júliustól már csak tíz évnél fiatalabb járművekkel szállítsák az utasokat – emelte ki Tamás.
A járművek életkorára vonatkozó előbbi szabályozás betartása mellett várhatóan a későbbiekben sem lesz kevesebb taxi Budapesten, mint napjainkban – vagyis a taxisok meg fognak felelni ennek az elvásásnak is –, jóllehet, ez a szám meghaladja azt, amit a főváros lakosainak lélekszáma indokolna – ismerte el Tamás Miklós, akitől megtudtuk, hogy a budapestihez hasonló lélekszámú Bécsben „mindössze” 3500 taxi működik.
Csupán az Uber éves szinten hatszáz millió forintot vesz ki a hagyományos taxisok zsebéből – ismertette Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke. Ha pedig belátható időn belül nem születik meg a piacot szabályozó rendelet, akkor minden törvényes eszközt betartva folytatják tiltakozásukat, mindaddig, amíg megnyugtató megoldás nem születik – figyelmeztetett Tamás. A taxisok eddig vártak a megoldásra, tudtukkal kész is a terv, és szeretnék, ha azt elfogadná a kormány – ezt emelte ki Horváth Csaba, az RT 5 Taxi Holding Kft. ügyvezetője. Elképzelhető, hogy a kormány már ma tárgyalja a dokumentumot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.