BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A hőség és a marketing hajtja a sörpiacot

Pozitív tapasztalatokról számoltak be a legnagyobb hazai sörgyártók az első félévre vonatkozóan, amiben a kedvező időjárás mellett a piaci szereplők intenzív marketingtevékenysége is szerepet játszott. Az első fél évben 5,5 százalékkal nőtt a Dreher Sörgyárak Zrt. hazai értékesítése 2014 hasonló időszakához képest, ami felülmúlta a piaci bővülést – közölte Szederkényi Zita, a cég szenior vállalati kapcsolatok specialistája.

Ez azt jelenti, hogy az ország legnagyobb sörgyártójaként tovább erősítették piacvezető pozíciójukat. „A jó időjárás és a sörfogyasztás között egyértelmű korreláció van, bár az iparág komplexitása miatt nehéz megmondani, hogy pontosan mekkora mértékű. Pozitív hatása van az eladáshelyi ösztönzőknek és a promócióknak, de fontos szerepet játszanak a jól eltalált innovációk is” – jelezte Szederkényi Zita.

A sörfogyasztást befolyásolhatja még a megfelelően kiválasztott marketing- és kommunikációs kampány, illetve a sport-, zenei és egyéb rendezvények – mutatott rá a szakember. „Az ország legnagyobb fesztiválja, a Sziget hivatalos söreként bízunk benne, hogy nemcsak a magyar fogyasztókat tudjuk megörvendeztetni, de a fesztivál miatt ide látogató külföldieken keresztül pozitív hatással lehetünk az országról kialakult kép formálására is. A forgalomra kedvező hatása van emellett a Magyar Sörgyártók Szövetsége Sör mi több elnevezésű, a sört mint kategóriát népszerűsítő kampányának is” – tette hozzá. A társaság a legutóbbi pénzügyi évben kétmilliárd forint értékű beruházást hajtott végre, az egyik legfontosabb a raktárkapacitás bővítése volt két új épülettel.

– Ami a sörpiac egészét illeti, az első fél évben már 2-3 százalékos növekedést tapasztaltunk. A Heineken Hungária esetében ez a pozitív trend leginkább a prémium márkák esetében figyelhető meg, ami összhangban van a vállalat stratégiai céljaival. A Heineken márka esetében például a tavalyi diverzifikáló stratégiával elért csaknem 20 százalékos növekedést fenntartható pályára állította a cég, és ez a brand 2015 első felében tovább nőtt – vázolta a helyzetet Bors Kata, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatok menedzsere.

„A legjelentősebb pozitív hatás a sörkategóriát illetően, hogy idén sem volt jövedékiadó-emelés. Az elmúlt években a söripar nyereségtermelő képessége jelentősen mérséklődött a korábbi adóemelések miatt, ezért minden olyan intézkedés üdvözlendő, amely a költségek csökkentését célozza. A múlt évben bebizonyosodott, hogy ha a legjelentősebb adóteher, vagyis a jövedéki adó nem emelkedik, az a forgalom és az összes befizetett adó növekedését hozhatja, ezzel pedig nemcsak a gyártók járnak jól, hanem a költségvetés is. Ennek alapján az idei szezonnal kapcsolatban is bizakodó a Heineken.

A Heineken Hungária a múlt hónapban adta át legújabb csomagológép-beruházását, melyet a Soproni Sörgyárban valósítottak meg. Az új csomagoló és tálcázó gyártósora óránként 45 ezer doboz előállítására képes. Az 1,8 millió eurós beruházást a holland anyacég éles belső versenyében nyerte el a hazai leányvállalat, s most már nemcsak a sör, hanem a csomagolás is Magyarországon készül majd, ami jelentősen csökkenti a társaság importigényét.

A társaságnál a múlt év és az idei első fél év tapasztalataiból kiindulva idén is a sörpiac növekedésére számítanak. Az első fél évben regisztrált 2-3 százalékos növekedés megítélésük szerint tartható, de a nyári szezon után már pontosabban lehet látni a fejlődés mértékét. Az idén is megfigyelhető a piacon a prémium és az olcsóbb sörök előretörése. „Főként a prémium és szuperprémium szegmensben tapasztalható jelentősebb növekedés, és bár nem kapnak jelentős marketingtámogatást, remekül teljesítenek a gazdaságos márkák is” – közölte Szederkényi Zita.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.