Az új rendszerben, ha az automata kidobja a visszajárót, de azt a vásárló nem tudja elvenni, mert a nyílást eltömítették, akkor 40 másodperc után az automata visszahúzza a pénzt.
Továbbá az értékesítési felület nyitóképernyőjének hírsávjában rendszeresen meg fog jelenni az eltömítések kezeléséről tájékoztató szöveg (magyarul és angolul), és az automata képernyővédője is frissítve lesz, és ott is megjelenik az eltömítésekről szóló figyelemfelhívó szöveg. Mostantól minden automata képfelvételeket is készít, hogy azonosíthassák az elkövetői kört.
A feltárt esetek kárértékeit a BKK összesítette, és a Fővárosi Főügyészségnél június végén feljelentést tett rongálás miatt.
Aki teheti, bankkártyával vásároljon az automatákból, ha pedig készpénzzel teszi, vásárlás előtt ellenőrizze a bankjegykiadó nyílást, ami az automata jobb oldalán az érme és jegykiadó tálcával egy magasságban található.
Azok az ügyfelek, akiknek a visszajáró összeget az eltömítések miatt az automata nem tudta visszaadni, a készüléken található SEGÍTSÉG gombot használják, megnyomásával ugyanis a vásárló közvetlenül kapcsolatba léphet a BKK ügyfélszolgálati munkatársával, telefonos menürendszer végighallgatása nélkül.
A BKK javasolja, hogy mindenki, akinek az automaták rongálása miatt kárt szenved, tegyen feljelentést a rendőrségen. Az esetleges kárigényeket a BKK Ügyfélszolgálatán jelezhetik, az ügyfélpanasz kivizsgálása után a BKK minden – jogos kárigénnyel fellépő – ügyfelét kártalanítja, legkésőbb a bejelentést követő 30. napon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.