A Seat addig sem akar kimaradni a crossover/szabadidő-autó buliból, amíg meg nem érkezik kompakt SUV-juk, vagy a Genfi Autószalonon debütált 20V20 tanulmány szériaérett változata.
Úgyhogy fogták a Leon sikermodell összkerékhajtású, kombi verzióját és kalandort faragtak belőle: a normál Leon ST-hez képest 27 milliméterrel megemelték a kasztnit, amit a robusztusabb hatás érdekében alul „körbeműanyagoztak”, és a lökhárítókba alumíniumhatású betéteket illesztettek. Alapból 17, opcióként pedig 18 colos könnyűfém felnik járnak az autóhoz. A tervezőknek sikerült is elérni a kívánt hatást, a Leonnak jól áll a túraöltözék.
A küszöbborításon és a háromküllős, multifunkciós kormányon elhelyezett X-Perience logón kívül narancssárga varrások és széria sportülések csempésznek némi egyediséget a belsőbe. Mondjuk a barna színű, opciós alcantara kárpitozással olyan az utastér hangulata, mintha megnyúztak volna egy medvét – ami ugyancsak kalandos vállalkozás. Egyébként a Leon ST-vel megegyező helykínálat korrekt, az 587 literes csomagtartó bővítése pedig pofonegyszerű: az oldalfalon elhelyezett karok meghúzására a 60:40 osztású támlák síkba dőlnek. Egyelőre csak 4x4-esként létezik a Leon X-Perience, és nálunk nem is tervezik a majdani fronthajtású alapmodell bevezetését.
Amúgy az ötödik generációs, Haldex-kuplungos összkerékhajtás észrevétlenül teszi a dolgát: a gazdaságosságra való tekintettel alapesetben csak az első kerekeket hajtja, de egy szempillantás alatt az aktuális vezetési stílushoz és tapadási viszonyokhoz igazítja a tengelyek közötti nyomatékelosztást. 172 mm-es szabadmagasságával terepjáró persze nem lesz a Seatból, viszont a sípályáig vezető havas szakaszon, vagy felázott földutakon magabiztosan elboldogul. Igaz, döntő többségében úgyis a járdaszigetek között kell majd helytállnia. Nos, a megemelt kasztni miatt keményebb futóművet pakoltak a kocsi alá, így aztán érzékenyebbé vált az úthibákra – késobb elérhető lesz DCC adaptív lengéscsillapítás. Ugyanakkor továbbra is lendületesen vezethető, átlagos oldaldőléssel és stabilan fordul.
Márpedig a 184 lovas dízelmotorral van benne dinamika! Ha a teljes kraft nem is jön át, azért intenzíven gyorsít a Leon X-Perience, és előzéskor is számíthatunk a rugalmasságágára. Közben a hatfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltó villámgyorsan és jó ritmusban kapcsolgat. A Drive Mode „vezetési profilnál” viszont tehettek volna nagyobb különbséget a „gazdaságos és normál” programok között, merthogy a motor utóbbinál is kissé lustán reagál a gázadásra. Sport üzemmódban élénkebb ugyan, de a kapcsolási pontok zavaróan kitolódnak – sajnos az „Egyéni” menüpontban sincs szétválasztva a gázpedál érzékenysége és a váltó kapcsolási programja. Lényegesebb azonban, hogy a 7,0 literes tesztfogyasztást többnyire városi használat mellett regisztráltuk, ennél takarékosabban is el lehet járni a Seattal.
Felemás
Az X-Perience akciós csomag tartalmazza a parkolóradart, a navigációs és multimédiás rendszert 8 hangszóróval és 5,8 colos érintőképernyovel, és a sötétedés-érzékelős full LED-es fényszóró is alapáras. Ugyanakkor a modern vezetéstámogató eszközöket (fáradtságérzékelő, radaros tempomat, városi koccanásgátló, sávtartóasszisztens) csak felárért kínálja a Seat – kicsinyes dolog viszont plusz pénzt kérni a hátsó biztonsági övek bekapcsolására figyelmeztető jelzésért és a magyar nyelvű audiorendszerért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.