Németh József igazgató tájékoztatása szerint a 7,2 milliárd forintos beruházás legjelentősebb eleme, hogy közel öt kilométer hosszan új gát épült a Bécs-Budapest vasúti fővonal mellett. Itt korábban a vasúti töltés látott el védelmi feladatot, árvízkor vasútforgalom sebességét korlátozták, sokszor teljes vágányzárat rendeltek el.
A legnagyobb szerkezeti módosításra a komáromi személypályaudvar közelében kerül sor. Itt jelenleg a korábbi kőburkolatú földtöltés helyett árvízvédelmi fal és burkolt töltéskorona készül, és egyméteres agyagréteg építésével javítanak a gát vízállóságán.
A munkák során a létesítménybe közel hatszázezer köbméter anyagot építettek be, amelynek felét vízi úton szállították, ezzel mintegy 25 ezer teherautó-fordulóval kevesebb forgalom terhelte a környezetet. A projekt megvalósításán naponta 120-130 fő dolgozik, a teljes gátrendszer várhatóan szeptember végére készül el.
A beruházás ütemezését többször is át kellett szervezni, 2014-ben a nagy csapadék miatt állt a munka, majd az új védmű nyomvonalát is módosítani kellett, mivel Szőnynél egyedülálló régészeti leletre, egy római kori fürdőkomplexumra bukkantak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.