A Leon típusnév kicsit mindig összeforrt a pályaversenyzéssel, a különböző sorozatok, divíziók és márkakupák szinte végigkísérik a spanyol kompakt generációit. Mintegy 16 esztendős előéletről beszélünk, az első nemzedék ugyanis 1999-ben látott napvilágot, mégpedig a Volkswagen-csoport A-platformjára épülve, hogy aztán rövid időn belül megkedveltesse magát a nagyérdeművel.
Hogy ki miképp rakja össze a mozaikot, párhuzamot von-e a konszerntestvérekkel, vagy sem, végül is mindegy, annyit azonban feltétlenül tudni kell, hogy a 2012-ben debütált harmadik kiadás már az MQB építőkészletet használja. Remek műszaki kiindulópont, amely könnyű saját tömeget, konstrukciós variációs lehetőségeket (eltérő futóművek) és széles felépítménypalettát biztosít.
A fehér szín jól áll a Leonnak, a frontnézet vagány a nappali menetfény LED-es karaktervonalával, a praktikus csapott hátú kocsiszekrény pedig általánosan népszerű. Amennyiben viszont a tesztelt 1,6-os dízelmotor és a DSG-váltó mellett tesszük le a garast, a felszereltség csak a középutat képviselő Style lehet, lefelé-felfelé már nem lehet összeállítani ezt a motor-váltó kombót.
A hétfokozatú, dupla kuplungos DSG sebességváltót még nem próbáltuk, s elsőre kicsit fáztunk, hogy milyen partner lesz hozzá a 105 lovas dízelmotor. Nos, az együtt töltött idő alapján megállapítható, hogy a sűrűn lépcsőzött, rövid végáttételű automatikus sebességváltó kellemesen tálalja a nem túl acélos teljesítményt, az autó fürgének érződik, ugyanakkor az is világos, hogy fő élettere nem az autópálya, hanem az elővárosi szakaszok és az országutak elegye.
A kis gázolajos finom járású, 1,6 literes lökettérfogatára rácáfolva mély orgánumú. Országúton egyenesen lubickol a 105 lovas Leon, a hangja 2000-es fordulatszám alatt diszkréten mormogós, ám ahogy felvesszük a 130 km/órás sztrádatempót, máris picit tolakodóvá válik az orgánuma. A fordulatszám ekkor 2500 környékén mozog, a fogyasztás pedig 6 liter táján ingadozik száz kilométeren. Persze ez sem vészes, csupán annak tudatában „sok”, hogy a kompakt Seat amúgy vígan eljár 5 liter alatt. Így a gyakorlatban az is kivitelezhető, hogy egy tankkal (50 liter) 1000 kilométert autózunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.