BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy étvágytalan autó a Seattól

1,6 literes dízelmotorral és hétfokozatú DSG-váltóval teszteltük a Seat ferdehátú­ját, amely a kompaktok között erős átlagot hoz. A Leon műszaki alapjai és a minősége rendben van, ahogy a Seatra jellemzően a dizájn is. A 105 lovas dízellel ugyan nem olcsó, viszont tényleg keveset fogyaszt, és használható hely is van benne.

A Leon típusnév kicsit mindig összeforrt a pályaversenyzéssel, a különböző sorozatok, divíziók és márkakupák szinte végigkísérik a spanyol kompakt generációit. Mintegy 16 esztendős előéletről beszélünk, az első nemzedék ugyanis 1999-ben látott napvilágot, mégpedig a Volkswagen-csoport A-platform­jára épülve, hogy aztán rövid időn belül megkedveltesse magát a nagyérdeművel.

Hogy ki miképp rakja össze a mozaikot, párhuzamot von-e a konszerntestvérekkel, vagy sem, végül is mindegy, annyit azonban feltétlenül tudni kell, hogy a 2012-ben debütált harmadik kiadás már az MQB építőkészletet használja. Remek műszaki kiindulópont, amely könnyű saját tömeget, konstrukciós variációs lehetőségeket (eltérő futóművek) és széles felépítménypalettát biztosít.

A fehér szín jól áll a Leonnak, a frontnézet vagány a nappali menetfény LED-es karaktervonalával, a praktikus csapott hátú kocsiszekrény pedig általánosan népszerű. Amennyiben viszont a tesztelt 1,6-os dízelmotor és a DSG-váltó mellett tesszük le a garast, a felszereltség csak a középutat képviselő Style lehet, lefelé-felfelé már nem lehet összeállítani ezt a motor-váltó kombót.

A hétfokozatú, dupla kuplungos DSG sebességváltót még nem próbáltuk, s elsőre kicsit fáztunk, hogy milyen partner lesz hozzá a 105 lovas dízelmotor. Nos, az együtt töltött idő alapján megállapítható, hogy a sűrűn lépcsőzött, rövid végáttételű automatikus sebességváltó kellemesen tálalja a nem túl acélos teljesítményt, az autó fürgének érződik, ugyanakkor az is világos, hogy fő élettere nem az autópálya, hanem az elővárosi szakaszok és az országutak elegye.

A kis gázolajos finom járású, 1,6 literes lökettérfogatára rácáfolva mély orgánumú. Országúton egyenesen lubickol a 105 lovas Leon, a hangja 2000-es fordulatszám alatt diszkréten mormogós, ám ahogy felvesszük a 130 km/órás sztrádatempót, máris picit tolakodóvá válik az orgánuma. A fordulatszám ekkor 2500 környékén mozog, a fogyasztás pedig 6 liter táján ingadozik száz kilométeren. Persze ez sem vészes, csupán annak tudatában „sok”, hogy a kompakt Seat amúgy vígan eljár 5 liter alatt. Így a gyakorlatban az is kivitelezhető, hogy egy tankkal (50 liter) 1000 kilométert autózunk.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.