A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete a vezetési idő ellenőrzésének enyhítéséért érdekében is az Európai Bizottsághoz kíván fordulni - mondta a lapnak Pencz Zoltán, az egyesület főtitkára.
A szakember elmondta: a lezárt átkelők kerülőre kényszerítik a járműveket, emiatt az eredetileg számított menetidők megnövekednek. A főtitkár szerint azt is érdemes lenne megfontolni, hogy amíg a menekültkrízis tart, a vezetési és kötelező pihenőidő betartásának ellenőrzésénél a hatóságok érvényesítsék a vis maior szempontokat, azaz hagyják figyelmen kívül a menetidők esetleges kényszerű túllépését.
A határhelyzet a szállítmányozó cégeknél is késedelmet és költségnövekedést eredményez - mondta Thomas Schauer, a szállítmányozással foglalkozó Gebrüder Weiss Magyarország ügyvezető igazgatója. A vezető jelezte: amióta lezártak egyes közúti határátkelőket, szállítmányaikat korábban indítják, és feltérképezik a lehetséges alternatív útvonalakat.
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) az EB-hez fordul azért is, hogy a gépjárművezető-hiány megszüntetése és a folyamatos utánpótlás érdekében tegyék lehetővé Magyarországon a 18 éves korhatár visszaállítását a belföldi fuvarozásban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.