BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jön a CER új mozdonya

A jövő héttől már négy saját mozdonya lesz a magánvasút társaságokat összefogó CER Holdingnak, amely a hazai mellett a romániai, a szlovákiai és a csehországi piacon is erősíteni készül. Közben építgeti nyugati partnerkapcsolatát.

Erősíteni szeretne külpiaci tvékenységében a CER magánvasút csoport, amely 2005-2006 táján telejsítette első, határon túli megbízásait, 2012-2013 táján azonban újrafogalmazta hosszú távú koncepcióját.

Minderről Kukely Márton, a CER Cargo Holding Zrt. vezérigazgatója számolt be cége sajtóbeszélgetésén. A CER átalakulásáról elmondta, hogy a terjeszkedési stratégia (így a mozdonybeszerzés) megvalósításában kapóra jött a kedvező hiteleket kínáló kormányprogram is, A CER 2013 májusában vásárolta az első, új gyártású, nagy teljesítményű Craiovában készült Transmontana villanymozdonyát, a második a jövő héten érkezik.A járművek magyar és szlovák területen is közlekedhetnek.
2012-2014. között átalakult a csoport, most nyáron például fiatalítással együtt járó személyi változásokra is sort kerített. Két éve az ügyfelek jobb kiszolgálását is célzó, informatikai fejlesztést is indított a társaság.
Heizinger Tamás, a CER Hungary Zrt. vezérigazgatója júliusban vette át a társaság vezetését Kukely Mártontól. Mint elmondta, az említett, második Transmontana mozdony átvételével szeptember 25-én lezárul egy mérföldkő a társaságnál. Ekkortól a CER Hungary-nek már négy saját mozdonya lesz. (Van két felújítottja is.) A CER Hungary egyre több forgalmat old meg a CER Szlovákiával közösen, és remélhetően további gépvásárlásokra is sort tud keríteni, folytatódó forgalombővülés mellett.
Kiss János, a CER Szlovákia Zrt. vezérigazgatója a CER szlovákiai forgalmának megkétszereződését várja az új Transmontana mozdony bevezetésétől. Az északkelet-szlovákiai területekre eddig csak a nem túl versenyképes, dízeles vontatással tudott a társaság belépni. Cél a csehországi vasúti áruszállítási piacon való pozíciószerzés is.
2014-ben 2,2 millió tonnás forgalma volt a csoportnak, amelyből mintegy négymilliárd forint bevétele származott. Ez meghatározó részben (1,9 millió tonna és 3,5 milliárd forint) a magyarországi piacon keletkezett, kisebb részben pedig Szlovákiában és Romániában. Mindezt 2700-2800 vonat teljesítette. Közel 410 millió forint adózott eredményt ért el.
A vezérigazgató a következő években a vasúti áruszállítási piaci 3-5 százalékos bővülését várja.
Horváth László, a holding főtulajdonosa korábban arról beszélt a Világgazdaságnak, hogy a csoport érdemi növekedése csak egy szoros, a tulajdonviszonyokat is érintő partnerségen keresztül történhet meg. Erről most Kukely Márton azt mondta lapunknak, hogy az előkészületek folyamatban vannak. E célból a kiszemelt, nyugati-európai partnerrel olyan kereskedelmi és technológiai együttműködéseket kell indítani, amelyek, ha beválnak, akkor azok a szorosabb kapcsolat alapjai is lehetnek. Néhány ilyen projekt már elindult, januárban kerül terítékre – de ez nem vállalatvezetési, hanem tulajdonosi hatáskör -, hogy érdemes-e továbblépni. Kukely Márton szerint a CER piaci, üzletszerzési lehetőségeit mindenképpen bővítené, ha valamely, egész Európát lefedő áruszállítási rendszer mozaikjává válhatna. Részletek a holnapi Világgazdaságban

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.