Forradalmi változásokat hozhat a cipőgyártásban is a 3D-s nyomtatás, a világ meghatározó sportcipőgyártói már azon dolgoznak, hogy beépítsék a technológiát a mindennapokba. Az Adidas a héten mutatta be a Futurecraft 3D projektet, amely lényegében futócipők készítését jelenti 3D-s nyomtatással, az igazi különlegességet pedig az adja, hogy ezek a lábbelik teljes mértékben a használójuk lábfejéhez igazodnak. A vásárlóktól vett minták alapján készítik ugyanis el, ráadásul nemcsak a formát, de azt is figyelembe veszik, hogy a talp mely részén nagyobb a terhelés, így szó szerint testre szabott, sportoláshoz ideális cipőket tudnak megalkotni. Az Adidas a projekthez a Materialise nevű belga vállalattal fogott össze, amely a 3D-s nyomtatási technológiát szállítja a kezdeményezéshez. A sportszergyártó hosszú távú koncepciója az, hogy a márkaboltokba besétálók a mintavételt követően kis várakozás után már a kimondottan számukra készült, az egyedi igényeiknek megfelelő cipővel hagyhassák el az üzletet.
Még tovább gondolta a koncepciót a Nike, amelynek működésért felelős igazgatója, Erick Sprunk egy múlt heti konferencián arról beszélt, hogy akár otthon is nyomtathatna mindenki magának cipőt. A vállalat elképzelése szerint ők készítenék el a megfelelő szoftvert, amely a paraméterek megadását követően irányítaná a nyomtatási folyamatot. Ehhez persze az kellene, hogy a 3D-s nyomtatók szélesebb körben is elterjedjenek, illetve az azokban használt anyagok könnyen és viszonylag olcsón hozzáférhetők legyenek.
A két nagy sportszergyártó tervei első hangzásra kissé futurisztikusnak tűnhetnek, azonban bármennyire meglepő is, egy már ma is létező, igaz, egyelőre meglehetősen kicsi iparágba készülnek beszállni. A SOLS nevű vállalat például a vásárló lábához illeszkedő talpbetéteket állít elő 3D-s nyomtatással. A felhasználóknak annyit kell tenniük, hogy mobiltelefonjukkal lefotózzák a lábukat, majd a képeket a cég mobilalkalmazásán keresztül elküldik a vállalatnak. A SOLS pedig legyártja a talpbetéteket, és kiszállítja a vásárlóknak. Az okostelefonok kínálta lehetőségeket és a 3D-s nyomtatást ötvözi a Feetz szolgáltatása is, amely teljesen egyedi cipőket ígér a fogyasztóknak. A folyamat meglehetősen egyszerű, a vállalat által létrehozott alkalmazással kell 3-3 fotót készíteni mindegyik lábról, majd megtervezni az ideális cipőt, a cég pedig a felhasználó lábának 3D-s modellje és a megadott dizájnelemek felhasználásával kinyomtatja a lábbelit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.