A 2014-es cégadatokat elemző összehasonlítás szerint az egy főre jutó árbevétel is a német diszkontláncnál volt a legnagyobb, míg a 610 milliárdos forgalmával a piacot vezető Tesco e tekintetben csak a mezőny közepén található. Igaz, a lánc a keresetekben is az átlagnak felel meg: tavaly a KSH adatai szerint a kereskedelmi dolgozók átlagosan valamivel több mint bruttó 181 ezer forintot kerestek.
A szakportál magyarázata szerint a havi átlagbérek többségében igazodnak az eladók teljesítményéhez, vagyis ott magasabbak a keresetek, ahol az egy főre jutó árbevétel is nagyobb.
Ez – jegyzi meg a szakportál – egyben azt is jelenti, hogy az alkalmazottaknak több árut is kell mozgatniuk, vagyis többet is dolgoznak. Ám hozzáteszik: a korszerű műszaki, szervezési megoldások sok terhet levesznek az eladó válláról, ha egyáltalán van olyan az üzletben. A diszkontokban ma már csak árufeltöltők és pénztárosok vannak, miközben az internetes kereskedelem térhódításával az eladók is eltűnnek,. A versenyképességet a modern technológiák növelik, hiszen így az adott árura (például az egy kiflire) jutó bérköltség is alacsonyabb lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.