A lap azt írja, a változások, kettő kivételével az utasok számára alig tűnnének fel, két pont viszont érdemben alakíthatja a fővárosi taxispiacot.
Az egyik farsúlyos módosítás szerint már nem csak a repülőterek mellett alakíthatnának ki speciális taxiállomásokat, hanem a pályaudvaroknál is. A Liszt Ferenc légikikötőnél jelenleg csak a Főtaxi autói állomásozhatnak, miután a cég korábban megnyerte az erről szóló tendert. Az új drosztok működtetési jogát vélhetően továbbra is pályázat útján választanák.
A repülőtérnél uralkodó állapotok ugyanakkor arra utalnak, hogy a reptéri taxishelyzetet egyelőre nem sikerült úgy rendezni, ahogy a város elöljárói szerették volna. Évek óta megoldatlan probléma, hogy több független taxis is kínálja szolgáltatásait Ferihegyen –már a váróban, az érkezési oldalon –, s számos esetben ezek a sofőrök átverték az utasokat.
A rendelet kizárná a „mezítlábas”, azaz egyik fuvarszervezőhöz sem tartozó sofőröket, de a lap forrása szerint hátrányba kerülnének a kisebb társaságokat és azok taxisait is, ami mindenképpen piacvesztést jelent. Ez a javaslat a piaci erőviszonyokat is átrajzolhatja, még akkor is, ha a fuvarszervező vállalkozások forgalmának jelentékeny részét a szerződéses partnerek, cégek adják.
Az erőviszonyokat azonban a fuvarszervezőkkel szemben támasztott saját tőkeelvárás emelése is átrajzolhatja: ezt a jelenleg 50 millió forint duplájára, 100 millióra emelnék. Az összeget a kisebb társaságok hatalmas erőfeszítések árán tudnák csak összeszedni. Ez még akkor is igaz, ha ennek előteremtésére bőven adnának időt, miután ezt az új szintet csak 2017. január 1-jétől kellene produkálni.
A lap szerint ilyen feltételek mellett aligha lépnek majd be új szereplők a piacra, a kisebbek akár el is tűnhetnek, a nagyobban pedig még nagyobbá válhatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.