Trafikosok tájékoztatása szerint valóban hiánycikk lehet egyes Philip Morris- és Imperial Tobacco-cigarettákból, ugyanis nem tudtak betárazni a termékekből, hogy áthidalják a problémás szállítási időszakot. Az Index információi szerint november 17-ig nem sikerült megállapodnia az Imperialnak és a Philip Morrisnak az Országos Dohányboltellátó Kft.-vel, amely kizárólagos jogot kapott a termékek nagykereskedelmére, egyedül ő szállíthat a trafikokba. Korábban ezt a gyártók végezték a trafikokkal kötött szerződéseik alapján.
Az internetes portál szerint a trafikok betáraztak a kérdéses márkákból, ám lapunk úgy tudja, néhány gyorsan fogyó termékből csak két-három pluszkartont sikerült beszerezniük, amely még egy hétig sem tart ki.
Az, hogy a Philip Morris Magyarország Kft.-nek nem sikerült beszállítói szerződést kötnie az Országos Dohányboltellátóval, nem meglepetés, lapunk korábbi piaci információja szerint a társaság már az újdonsült ellátó koncessziós szerződéskötésénél „belengette”, erős piaci fékekre van szükség ahhoz, hogy az új társaság ne jusson üzleti titkokhoz a versenytársakról. Az új ellátó megalapításának jogát a Tabán Trafik Kft. a BAT British American Tobaccóval közösen nyerte el. Mindkét cég komoly versenytársa a Philip Morrisnak és az Imperial Tobaccónak. A jelek szerint az utóbbi két társaság még nem látja, hogy a fékek működnének.
Közben Brüsszelben is vizsgálják a magyar dohányellátó koncesszióját, nagy kérdés, hogy a vizsgálatok merre kanyarodnak. Információink szerint az is elképzelhető, hogy a vizsgálatok végéig nem lehet majd kapni az érintett márkákat, de az is előfordulhat – ha a vizsgálatoknál az EU nem talál fogást a magyar szabályozáson –, hogy záros határidőn belül megszületik az ellátás zavartalanságát biztosító szerződés az érintett gyártókkal.
Mint ismert, az ellátásért felelős cég saját maga adott be koncessziós kérelmet a kormánynak, amelyet gyorsan fogadtak el, noha a Philip Morris is tett kísérletet a koncesszió elnyerésére, miután nyilvánossá vált a kormányzat szándéka. Az új dohányellátó évi 7-10 milliárd forint haszonnal működhet. Ez a két koncessziótulajdonosnak biztosíthat pénzügyi előnyt a versenytársakkal szemben. A kínálat biztosításának érdekében a trafikellátó olyan információs adatbázis birtokába kerül, amelyből következtethet a versenytársak stratégiai lépéseire. Ez az, amit annak idején a Philip Morris kifogásolt. Szerinte ilyen ellátót csak úgy lehet létrehozni, ha annak működésében az összes piaci szereplőt érdekeltté teszik – erre van példa Európában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.