A Bloomberg beszámolója szerint az amerikai vállalat már előzetes megállapodást kötött a legnagyobb kínai fizetési és elszámolóhálózatot működtető UnionPayjel. A lépéssel egy már most is jelentős, azonban hatalmas fejlődés előtt álló piac nyílik meg az Apple Pay előtt. A múlt évben a kínai jegybank adatai szerint 134 százalékkal nőtt a mobilfizetési tranzakciók értéke a távol-keleti országban, elérve a 3500 milliárd dollárt.
Az Apple NFC (kis távolságú vezeték nélküli kommunikáció) technológiát használó megoldásával a megfelelő iPhone-okkal és most már okosórákkal is fizethetnek a felhasználók. A UnionPayjel kötött megállapodásnak köszönhetően Kínában az induláskor több mint ötmillió terminálnál lehet majd használni a rendszert. A Bloomberg ugyanakkor emlékeztet arra, hogy a két társaságnak még helyi bankokkal is meg kell állapodnia, hogy valóban nagy tömeget elérő, vonzó konstrukciót tudjon kínálni.
Bár sokan úgy gondolták, hogy alapvető változásokat hoz a mobilfizetésben, és alaposan felpörgetni annak terjedését, egyelőre mérsékelt eredményeket ért el az Apple Pay. A becslések szerint jelenleg az amerikai kiskereskedelmi tranzakciók mintegy egy százalékát bonyolítják le ezzel a megoldással. Kínában ráadásul már most is vannak erős helyi szereplők, így egyáltalán nem számíthat könnyű piacszerzésre az Apple.
Az Alibaba Alipay rendszere például a tavalyi forgalom jelentős hányadát tudhatta magáénak. Már most több mint 400 millió felhasználója van, vagyis hatalmas bázisra építve folytathatja a szolgáltatás elterjesztését.
Az Apple ugyanakkor hazai piacán is egyre több riválissal néz szembe. A Google és a Samsung is beszállt ugyanis a versenybe idén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.