Az alacsony üzemanyagárak, a bővülő foglalkoztatás, a keresetek növekedése és a ma még alacsony kamatok kedveznek az amerikai autóvásárlóknak. A legnagyobb amerikai gyártó, a General Motors 2 százalékos plusszal, 229 ezres darabszámmal hozta le a novembert. A kereslet a magas fogyasztású, robusztus haszon- és hobbijárművek felé tolódott el, a 128 forintos átlagos üzemanyagár ugyanis nem a környezetkímélő autóknak kedvez. Vezető márkájukból, a Chevrolet-ből 157 ezret adtak el, ez 5 százalékos bővülés. Buickból ennek a tizede fogyott, míg a GMC haszonjárművekből értékesített 43 ezer darab stagnálás jelent.
Enyhe csalódást okozott viszont a Ford, amely a 187,8 ezer autót adott el novemberben, ez csupán 0,4 százalékos előrelépést jelent, igaz a cég az idén eddig már 5 százalékot javított a eladási statisztikáján. A Ford átlagos értékesítési árai 3800 dollárral voltak magasabbak a tavalyinál, e téren ő volt a legjobb. Ez elsősorban a magas profittal eladható kisteherautók és városi terepjárók magas arányának köszönhető. A teljes forgalom harmadát a F-szériához tartozó kisteherautók adták, 16 százalékos éves növekedést felmutatva. A zárt furgonoknál, mint a Transit, 59 százalékos növekményt, 17,8 ezer eladott autót regisztráltak.
A Chrysler javuló statisztikája immár sorozatban 68. hónapja tart, ezúttal 3 százalékot tapasztottak a tavalyi novemberi adathoz, 176 ezer darabbal 15 éves rekordot átadva a múltnak. A Fiathoz tartozó cégnél a magas haszonkulccsal értékesíthető Jeep-ek viszik a prímet, a 69 ezer eladott példány 20 százalékos bővülést takar. Ez kompenzálta a személyautók iránti kereslet csökkenését, mivel a Chryslernél 12, a Dodge-nál 8, a Fiatnál pedig 3 százalékos visszaesést mutattak ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.