Az új rendszer 3,5 milliárd forintból valósul meg, az Európai Unió Kohéziós Alapjának társfinanszírozásával. A fejlesztés alatt álló jegyértékesítési rendszer révén a bérlet- és jegyvásárlás, valamint a jegyellenőrzés is hatékonyabbá, gyorsabbá válhat a közlemény szerint.
A vasúttársaság célja az, hogy az utasok akár a vasúti kocsikban is fizethessenek majd bankkártyával (például helyjegyvásárlás esetén), a pénztárakban pedig egyszerűsödjön a számlakiadás. Emellett elektronikusan, akár otthonról is intézhető legyen a jegyváltás a nemzetközi vonatokra.
A rendszert már tesztelik a Déli pályaudvar és Pusztaszabolcs vonalon, és várhatóan jövőre, az év első félében terjesztik ki a cég országos hálózatára. A közlemény szerint az új jegyértékesítési rendszer országos kiterjesztéséhez meg kell újítani a teljes eszközparkot, több mint 400 pénztárgépet és 1620 fedélzeti eszközt kell kicserélni.
A vasúttársaság jelezte: a december 13-án hatályba lépett menetrendváltástól már az új jegyértékesítési rendszer fedélzeti eszközeit használják a MÁV-Start jegyvizsgálói a Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonalon is. Ezek már alkalmasak például az osztrák vasúttársaságnál (ÖBB) megvásárolt, otthon nyomtatható jegyek leolvasására és ellenőrzésére is.
A MÁV-Start közölte azt is, hogy egyúttal gépesíti a nemzetközi jegykiadását, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy az utasok új technológiával kiadott, vonalkóddal is ellátott menetjeggyel utazhatnak Európa-szerte, és a jövőben akár otthon is megvehetik és kinyomtathatják a nemzetközi vonatra szóló jegyüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.