Tovább épül a jobboldali médiabirodalom: rövidesen megszólal a budapesti 105,9 MHz rádiós frekvencián a Karc FM. Az új rádió főszerkesztője Gajdics Ottó, aki egy évvel ezelőtt fordított hátat a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Lánchíd Rádiónak – ahol szintén főszerkesztő volt –, amikor Simicska kirohant Orbán Viktor miniszterelnök ellen. Ekkor állt fel a szintén Simicska médiabirodalmához tartozó Magyar Nemzet főszerkesztője, Liszkay Gábor is, aki röviddel később a Századvégtől megvásárolta a Napi Gazdaságot, ahová Gajdics is megérkezett. Ekkorra már meghirdették a 105,9-es frekvenciát, amelyet egy érdi vállalkozás, a Hang-Adás Kft. nyert el, a projektcím NG 105,9 volt.
Szakmai körök szerint az elnevezés a Napi Gazdaságra utalt, amit a gazdasági tartalmúra tervezett program is alátámasztott.
Időközben a Napi Gazdaság tulajdonost cserélt, majd a lap megszűnt, és a Magyar Idők lépett a helyébe. A 105,9-es frekvencia pedig „kikötött” a Magyar Idők érdekszférájában, amelynek ekkorra már teljesen elmérgesedett a viszonya Simicskával, ezért jól jött egy rádió a Lánchíd Rádió konkurenseként. Időközben pedig az NG 105,9-es rádió nevének a megváltoztatását kezdeményezték Karc FM-re. Feltehetően ezzel is arra akartak utalni, hogy immár nem a gazdasági tartalom áll a majdani rádió fókuszában, hanem sokkal inkább Lánchíd rádiós „megszólalásban” gondolkodhatnak Gajdicsék, akit szerettünk volna megszólaltatni, de nem értük el.
A jobboldali médiabirodalom építése azonban a Karc FM-mel nem ér véget. Andy Vajna cége, a Radio Plus Kft. alakilag érvényes pályázatot nyújtott be a médiahatósághoz a budapesti 96,4 MHz rádiós frekvenciára, amelyre az Autórádió Műsorszolgáltató Kft. is pályázott. Ez a cég azonban a hiánypótlási felhívás ellenére sem csatolt egy kötelező igazolást, ezért ajánlata alakilag érvénytelen lett. Az Autórádió Műsorszolgáltató Kft. viszont a Médiatanács végzésének bírósági felülvizsgálata iránt nyújtott be kérelmet. Ezért Vajnáéknak egy ideig még várniuk kell, de várhatóan tavasszal a 96,4-en a DJ FM is megszólal. A Radio Plus Kft.-ben Vajna mellett az a Bakai Mátyás a másik tulajdonos, aki egykor a Roxy Rádió tulajdonos-ügyvezetője volt. Szakmai körök szerint az új csatorna komoly kihívója lehet Simicska rádiójának, a Music FM-nek, ezzel a jobboldal két – talk és zenei – fronton is támadást indíthat.
A rádiós piac mellett a televízióban is erősít a jobboldal. Az Index információja szerint ugyanis a TV2 gazdasági és stratégiai igazgatói posztjára azt a Halkó Gabriellát nevezték ki, aki az Apropó Kft.-n keresztül a köztévé egyik legnagyobb műsorbeszállítójának számít. Már korábban is az Apropó Kft. szállította a közmédiának a Ridikül című műsort, legutóbb pedig A Dal gyártását szerezte meg. (Eddig egy Simicskához köthető vállalkozás készítette a közmédia zenés vetélkedőjét.) Az utóbbi időben a médiapiacból egyre nagyobb szerepet kihasító Halkó Gabriellának pedig egykor – közvetett kapcsolata – lehetett Habony Árpáddal, évekkel ezelőtt ugyanis a miniszterelnöki főtanácsadó testvérének, Habony Máriának a cégét, a Brand Lab Tanácsadó Kft.-t vásárolta meg. Habony Árpád egyébként részben tulajdonosa az ingyenesen terjesztett Lokál című hetimagazint megjelentető Modern Media Group Zrt.-nek, amely információink szerint egy ingyenes napilap megjelentetését is tervezi, feltehetően ezzel a szintén – közvetetten – Simicskához köthető, Metropolnak akarnak konkurenciát állítani.
Épül a birodalom
A TV2 és a közmédia a reklámfelületek értékesítése terén is „összeér”, ugyanis mindkét médiavállalkozás reklámfelületeit az Atmedia értékesíti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.