A Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes és Kocsis Máté önkormányzati és rendészeti tanácsnok által jegyzett előterjesztés elfogadásával a testület határozatban mondhatja ki: "a Fővárosi Önkormányzat az elővárosi (agglomerációs) személyszállítási szolgáltatások ellátását nem tudja az államtól átvett feladatként a továbbiakban biztosítani, mivel az állam a vonatkozó megállapodással ellentétben 2015-ben és 2016-ban nem biztosított forrást" az elővárosi közösségi közlekedés finanszírozására, továbbá a kormány nyilatkozott a szolgáltatás visszavételéről.
Az előterjesztés szerint a szolgáltatást a főváros fenntartja legkésőbb március 31-ig, de ha az átadás-átvétel gyakorlati lépései addig nem fejeződek be, akkor az állam és a fővárosi önkormányzat között kötendő ideiglenes megállapodás keretében - csakis a költségek megtérítése mellett - a szolgáltatást a főváros ideiglenesen, a folyamat befejezéséig biztosítja.
Mint a javaslatban olvasható, a fővárosi közlekedési rendszerbe integrált agglomerációs autóbuszos és HÉV-es személyszállítási szolgáltatások a fővárosi lakosokon kívül 26 agglomerációs település 350 ezer lakosa számára is közlekedési lehetőséget biztosítanak.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hétfőn tájékoztatta arról az MTI-t, hogy Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter Tarlós István főpolgármesterrel folytatott szombati egyeztetésén hangsúlyozta: a kormány kész viselni az agglomerációs közlekedés költségeit 2016. január elsejétől. Amíg a feladatot az állam helyett más végzi, addig a jegybevétellel nem fedezett költségeket az állam állja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.