BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább pörög a turizmus, a kínaiak utaztak a legtöbbet

Imádnak utazni a kínai turisták, az oroszok a rubel értékcsökkenése miatt viszont nem tudnak már olyan gyakran. Egyre népszerűbb Európa, Afrika viszont kevesebb embert izgat - derül ki az ENSZ Turisztikai Világszervezetének jelentéséből.

Körülbelül 1,184 milliárd turista utazott 2015-ben az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) összeállítása szerint, ezzel új rekordot felállítva. Ez a hatodik egymást követő év, amely átlag feletti növekedést produkál a turizmusban.

A World Tourism Barometer jelentése szerint körülbelül 4,4 százalékkal többen utaztak világszerte, ami nagyjából ötvenmillióval több turistát jelent 2014-hez képest. Taleb Rifai, az UNWTO főtitkára a jó hírekre reagálva azt közölte, a turizmus bővülése hozzájárul a gazdasági növekedéshez és a munkahelyteremtéshez is egyaránt.

Európában, Amerikában és Ázsiában, valamint a Csendes-óceáni térségben öt százalékkal növekedett az utazók száma. Az európai desztinációk fellendüléséhez azonban hozzájárult a dollár szembeni gyengébb euró és egyéb főbb valuták értékcsökkenése is. Ennek köszönhetően 29 millióval több - így összességében 609 millió - utas érkezett az öreg kontinensre.

Ázsiába és a csendes-óceáni térségbe nagyjából 277 millió utazó landolt, de hasonlóan jó eredményekkel büszkélkedhet a karibi térség és Közép-Amerika is. A beutazók száma Közel-Keletre három százalékkal nőtt, míg Afrikát - a rendelkezésre álló korlátozott adatok szerint - három százalékkal kevesebben választották. 

A jelentés szerint továbbra is a kínaiak utaznak a legtöbbet, akiknek kedvenc célpontja Japán és Thaiföld, valamint az Amerikai Egyesült Államok. Kevesebbet utaznak viszont a brazilok és az oroszok is a gazdasági megszorítások miatt. Az orosz turisták lanyhább utazási kedvét a rubel mélyrepülésének tudja be az UNWTO jelentése.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.