Ahogy az várható volt, elolvadt a különbség a világ két legértékesebb cége között, miután a Google anyavállalata, az Alphabet friss negyedéves jelentését lelkesen fogadták a befektetők. A hétfői New York-i piaczárás után közzétett adatok a tőzsdén kívüli kereskedésben bő 9 százaléknyi pluszt tapasztottak az Alphabet árfolyamához, noha egy 5 százalékos drágulás is bőven elegendő lett volna ahhoz, hogy megszakítsa az Apple 2011 óta tartó hegemóniáját.
Az Alphabet szakaszgyőzelmet aratott azzal, hogy kedd délután egymilliárd dollárral, 534-533-ra megelőzte az iPhone gyártóját. Az eufória lecsendesülésével azonban csak 4,6 százalékos pluszban maradt az Alphabet, azaz visszaállt az eddigi erősorrend. A váltás esetleges megtörténtét hivatalosan csak lapzártánk után lehet bejelenteni, amennyiben a tőzsdei záróárakból felszorzott piaci kapitalizáció alapján is előbbre kerül az Alphabet. Ilyenre egyébként 2010 februárjában volt már példa, igaz, akkor még 200-200 milliárd dollár körülire becsülték a cégek értékét. Ez még az Apple sikereit megalapozó iPad és az iPhone4 előtti időkben történt.
Ruth Porat pénzügyi igazgató szerint az éveken át befektetett munka termőre fordult, erről tanúskodnak az Alphabet rendkívül erős negyedéves számai. Ebben a mobilkeresés, a YouTube és az irányított, testreszabott hirdetések térnyerése volt a legnagyobb húzóerő, amely az egy évvel korábbi 18,1-ről 21,3 milliárd dollárra húzta fel az árbevételt, és 4,65-ról 6,04 milliárdra az adózott nyereséget. Az Alphabeten belül a hagyományos üzletágakat Google márkanéven továbbvivő egység termeli egyelőre a bevételt, a jövő ígéretes fejlesztéseit – mint az önjáró autó – menedzselő, Other Bets néven futó üzletág jelképes, 151 millió dolláros negyedéves bevétellel szerénykedik, miközben magas innovációs költségei révén 1,24 milliárd dollárral rontotta az anyacég eredményét.
Az Alphabet azonban ezt is könnyedén kibírja, hiszen ha eredményesek lesznek a kutatások, a befektetett pénz sokszorosát kapja vissza. Amíg olyan ütemben özönlenek be a hirdetések a Googlehoz, mint tavaly, s amíg az óriáscég jövedelmének engedményes, képletes kulcsokkal tudja leadózni a jövedelmét, addig a pénz nem számít, nyugodtan kísérletezhetnek a cég mérnökei a jövő technológiáin. Az Alphabet a 2015-ös üzleti évében 75 milliárd dolláros bevételt ért el, ebből 67,4 milliárdot a hirdetési piacon kasszírozott. A cég idei részesedését a digitális reklámpiacon 32 százalékosra becsüli az eMarketer, míg az őt követő Facebook szerintük 20 százalékponttal lehet lemaradva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.