Megduplázta felhasználói számát az elmúlt egy évben a telekocsi-szolgáltatást nyújtó BlaBlaCar Magyarország – tudtuk meg Haidekker Balázstól, a cég ügyvezetőjétől. A franciaországi BlaBlaCar tavaly tavasszal, az AutoHop felvásárlásával jelent meg a magyar piacon. A cégvezető közlése szerint az új tulajdonos globális hálózata érezteti hatását a magyar felhasználók utazási szokásain is, hiszen ugrásszerűen megnőtt a Nyugat-Európa felé irányuló forgalom. A BlaBlaCar itthon klasszikus telekocsi-szolgáltatást üzemeltet, amelynek lényege, hogy az egy irányba utazók megosztják egymással a költségeket. A cég által működtetett internetes felület, illetve mobilalkalmazások használata mind az utasok, mind a sofőrök számára egyelőre ingyenes Magyarországon. Néhány nyugat-európai piacon már van szolgáltatási díj, amelyet az utasok fizetnek a foglalások után. A tervek között szerepel, hogy idővel itthon is bevezetik ezt az üzleti modellt, de a következő egy évben még biztosan nem lesz fizetős a szolgáltatás – jelezte Haidekker Balázs.
A tapasztalatok szerint a nagyobb ünnepek időszakában, illetve nyáron nő meg jelentősen a telekocsirendszert használók száma. A BlaBlaCar hazai vezetőjének közlése szerint idén márciusra például több mint 100 ezer meghirdetett ülés áll rendelkezésre az utazni vágyók számára. A szolgáltatás segítségével városok közötti, illetve határon túli utak költségeit osztják meg a felhasználók, egy átlagos út hossza a BlaBlaCarnál 370 kilométer. A cég fokozott figyelmet fordít arra is, hogy a regisztrált sofőrök ne trükközhessenek az üzemanyagköltséggel, kilométerenként 11 és 16 forint közötti árat lehet megszabni. Azokat az autósokat, akik ennél magasabb összeggel próbálkoznak, kizárják a rendszerből.
Az egy évvel ezelőtti felvásárlás idején sajtóinformációk szerint mintegy 250 ezer felhasználója volt az AutoHopnak. Haidekker Balázs közlése szerint céljuk, hogy néhány éven belül 1,5 milliósra növeljék a táborukat. Ennek érdekében folyamatosan fejlesztik az online és mobilos felületeiket, a közelmúltban tovább bővítették a sofőrök értékelési lehetőségeit, és dolgoznak egy olyan térképmegoldás elindításán, amely megkönnyíti az autósok és az utasok találkozását.
A BlaBlaCar 22 országban van jelen, a cég szolgáltatását mintegy 25 millióan használják. A társaság eddig 300 millió dollárnyi befektetést kapott, piaci értékét 1,6 milliárd dollárra becsülik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.