BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy profi kezdő

A bajorok első családi autója a kis dízelmotorral is csak a prémiumkategóriában számít megfizethetőnek, de nem kell aggódni, nem okoz csalódást.

Az ötüléses családi egyterű sokakban ellenérzéseket váltott ki: elsősorban a bigott márkarajongók fogadták sziszegve a kasztnitípust, s legalább ennyien hördültek fel a fronthajtás premierjén. A hab a tortán a háromhengeres motorok bevezetése volt, de azóta számos menetpróbán és teszten is kiderült már, hogy bárminemű félelem alaptalan volt. A BMW családi járműként sem suta, a vezetőnek nem kell hajtási befolyással küzdenie, ahogy a páratlan hengerszám hangszigetelése és vibrációmentesítése terén is jó eredményeket tudnak felmutatni a mérnökök.

Az ősz derekán hosszú távú tesztre fogtuk az alapdízel erőforrás izmosabbik verziójával felszerelt Active Tourert. A 16d jelölés 116 lóerőt takar, ehhez 270 Nm forgatónyomaték társul, ami éppen elég a nyugodt ütemű, továbbá az igény szerinti (emelkedő, előzés) lendületes haladáshoz. Mentünk vele közel teljes tömegterheléssel, keresztül a Mátra gerincén, s bár igazán fagyos reggeleken nem indítottuk, talán azon a fronton sem vallana szégyent. Az 1,5 literes motor az üzemmeleg állapot eléréséig szolid morgással adja tudtunkra jelenlétét, a hengerek száma pedig csak a sebességváltásoknál és magasabb fordulatszámon villan be ismét az elménkbe. Mindez azért lényeges, mert tényleg nem „gáz” a háromhengeresség, a közel 5000 kilométeres futás során regisztrált 4,6 literes tesztátlag pedig tényleg pazar adat.

Egy családi autó fő mondanivalója persze nem is elsősorban a hajtáslánc, hiszen nem mindegy, hogy ki hol lakik, milyen a habitusa, s milyen jellegű a família által leginkább bejárt útvonal. Fontosabb, hogy az autó az utastérben domborítson, kellőképpen flexibilis legyen, tágassággal és világossággal szolgáljon, ne okozzon fejtörést. Nos, az Active Tourer klassz feladatmegoldó, hiszen a kényelmes, bár kissé gyenge oldaltartású első ülések mögött is értékes helyet kínál, nagy ablakfelületei jó körkilátást garantálnak, szállítókapacitása pedig valóban széles határok között variálható. Az anyósülés előredöntött támlájának nem csupán a jobb hátul ülő gyerkőc örül (jól kilát ugyanis), de hosszabb tárgyak szállításához sem kell furgont fogadnunk.

Hogy a konfiguráció során érdemes-e pont erre a motorra voksolni, vagy elég az ugyancsak háromhengeres 16i benzines 102 lóereje, azt eldönthetjük a közel 1,3 milliós árkülönbség okán. Ha mindenképpen ragaszkodunk a gázolajos erőforráshoz, a 95 lovas 14d már 520 ezerrel olcsóbban elvihető, míg négy henger (18d/150 LE) már minimum 8,8 milliót kóstál. Az Active Tourer csúcsmodellje egyébként a 190 lóerős 220d xDrive (10 724 000 Ft).

Összegzés

Egy BMW, amely nem csábos külsejével és vezető-központúságával hódít, ehelyett a család igényeit tartja szem előtt. Nem olcsó modell, de széles a választási arzenál, és utazóautóhoz mérten jók a képességei. Idehaza máris szép piaci eredményekkel büszkélkedhet.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.