A testület 20 igen szavazattal, 4 nem ellenében és 5 tartózkodás mellett hagyta jóvá, hogy támogatási szerződés születhessen a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal.
Az elfogadott előterjesztést Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes a közgyűlés ülésének elején nyújtotta be, a vitában felszólalva pedig hangsúlyozta, a kormány vállalta, hogy a végleges megállapodásban, legkésőbb június 30-ig tételesen elszámolnak az agglomerációs közlekedéshez kapcsolódó minden kiadással, aminek eredményeként a város az előlegen felüli összegekhez juthat.
Horváth Csaba, az MSZP képviselője a javaslat vitájában elmondta, 12-16 milliárd forintra tehető az agglomerációs közlekedés költsége, így az 500 millió forintos előleg várhatóan csak a kiadások felét fedezi majd.
Csárdi Antal, az LMP képviselője arról beszélt, az állam 40 milliárd forinttal tartozik a fővárosnak az agglomerációs közlekedés korábbi biztosításáért, és azt kérdezte, mit tesz a városvezetés ezen összeg visszaszerzése érdekében. Tarlós István főpolgármester erre reagálva felkérte a BKV és a BKK vezérigazgatóit, hogy tájékoztassák az LMP képviselőjét, összességében milyen költségtérítést igényelnek az államtól.
A főpolgármester ezt követően a jobbikos Tokody Marcell kérdésére válaszolva azt mondta, tavaly 15,9 milliárd forintba került az agglomerációs közlekedés, az érintett települések kifizetései után pedig 12,1 milliárd forintos kiadás maradt.
A főpolgármester közölte, erre hivatkozva 1 milliárd forintos havi előleget szerettek volna kérni a kormánytól, a kabinet azonban azzal az ígérettel adott 500 millió forintot, hogy a végén elszámolnak a kiadásokkal. Tarlós István megjegyezte, a mostani megállapodással kapcsolatos véleményét az elszámolás után mondja el. "Lehet, hogy nem lesz olyan egyszerű az elszámolás" - fogalmazott, hozzátéve, a "lényeg, hogy a pénzt megkapjuk". Bagdy Gábor előterjesztésében megjegyzi, a kormány várhatóan április 4-i ülésén dönt az előleg biztosításához szükséges fedezetről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.