Rázó László, a cég szóvivője az MTI kérdésére elmondta, hogy a kocsikat összesen 3 milliárd 68 millió forintért vásárolták meg.
A közlemény szerint a kocsik a Sopron-Budapest és a Szombathely-Budapest vonalon fognak közlekedni.
Az osztrák gyártású 21-90-es típusú kocsikat 2002 és 2009 között újította fel az ÖBB. A fülkés kialakítású kocsikban 66 ülőhely van, a járművek klimatizáltak, zárt rendszerű mellékhelyiséggel rendelkeznek. Típusengedélyük óránkénti 200 kilométeres maximális sebességre szól.
A következő időszakban a járműveket kívül-belül a GYSEV Zrt. arculati tervei alapján átfestik, az üléseket újrakárpitozzák. Nyolc kocsit úgynevezett A-B kocsivá alakítanak át, amelyekben a 11 fülkéből öt első osztályú lesz.
Minden kocsiban biztosít a vasúttársaság ingyenes wifi-szolgáltatást, a fülkékben pedig lesz mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas konnektor.
A közlemény idézi Kövesdi Szilárdot, a GYSEV Zrt. vezérigazgatóját, aki hangsúlyozta, hogy a kocsik kiváló műszaki állapotban vannak.
A Sopron és Budapest között jelenleg közlekedő InterCity kocsik az óránkénti 140 kilométeres sebességre alkalmasak. A felújított kocsikkal közlekedő vonatok sebessége azonban már elérheti a Győr-Budapest vonalon a maximális, óránkénti 160 kilométeres sebességet, így a menetidő is csökkenhet Sopron és a főváros között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.