Legkorábban július közepén, legkésőbb szeptember közepén dönthet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa arról, hogy szólhat-e további öt évig a Class FM. A médiatörvény szerint „az állami tulajdonban lévő, korlátos erőforrásokat igénybe vevő analóg lineáris médiaszolgáltatási jogosultság rádió esetén legfeljebb hét évig, audiovizuális médiaszolgáltatás esetén legfeljebb tíz évig érvényes, és lejártakor a médiaszolgáltató kérelmére pályázat nélkül egy ízben legfeljebb öt évre megújítható”. A Class FM médiaszolgáltatási jogosultsága 2016. november 19-én jár le.
A médiatörvény alapján a Médiatanács dönt arról, hogy az adott csatorna médiaszolgáltatási jogosultsága megújítható-e. A jogszabály szerint nem lehet megújítani a jogosultságot, ha például a médiaszolgáltató a szerződést vagy a médiatörvényben foglalt rendelkezéseket ismételten vagy súlyosan megszegte, és ezt a Médiatanács jogerős határozatában megállapította. (Egy priusza már van a Class FM-nek, és kérdés, hogy a 2014. szeptemberi Morning Show című műsorban elhangzottak elegendő okot szolgáltattak-e a Médiatanácsnak a hosszabbítás megtagadására. Nemrég pedig újabb vizsgálat indult a rádióval szemben. A hatóság akkor súlyos jogsértésnek minősítette az esetet, és pénzbírságot is kiszabott.)
Mindeközben 2014 és 2016 között 47 médiaszolgáltatási pályázat indult körzeti, helyi rádióra, és eddig negyven zárult le, közülük 23 volt eredményes, vagyis nyertest is hirdettek. A 47 eljárásból 19-ben vett részt két vagy több pályázó – közölte a Világgazdasággal a NMHH kommunikációs igazgatósága. Azt is megtudtuk, hogy 14 pályázati eljárás van folyamatban vagy előkészítés alatt.
Tavaly a helyi és körzeti rádiós médiaszolgáltatók nettó 376,864 millió forint médiaszolgáltatási díjat, pályázati díj címen pedig 9,876 millió forintot fizettek be. Mivel a médiatörvény szabályai alapján ebből a meghatározott esetekben ötven, illetve nyolcvan százalék a pályázóknak visszajár, 5,232 millió maradt a Médiatanácsnál.
A díjfiezetés jogcíme
A kereskedelmi médiaszolgáltatások után médiaszolgáltatási díjat, illetve frekvenciadíjat kell fizetni. A médiaszolgáltatási díj két részből tevődik össze: egyrészt a médiatörvény alapján megállapított médiaszolgáltatási alapdíjból, amelynek az adott médiaszolgáltatás vételkörzetének nagyságával arányosnak kell lennie, és tekintetbe kell vennie az adott terület lakossági vásárlóerejének mutatóját és a médiaszolgáltatók vételkörzet, médiaszolgáltatás-fajta, terjesztési mód és egyébe szempontok alapján elkülöníthető csoportjai által elért piaci részesedését is. Másrészt a pályázati eljárásban a nyertes pályázó által vállalt alapdíjon felüli díjajánlatból áll össze a fizetendő médiaszolgáltatási díj.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.