Az árupiac gyengélkedése már a labdarúgásban és érezteti hatását: kiszáll ugyanis a francia Olympique Marseille (OM) futballklubot üzemeltető cégből a világ egyik legnagyobb árukereskedelmi vállalata, a Louis Dreyfus Co. Ezt a cég elnöke és főrészvényese, Margarita Louis-Dreyfus jelentette be. A 1993-ben a Bajnokok Ligáját megnyerő klubot 1996-ban vette meg Robert Louis-Dreyfus, végleg lezárva a Bernard Tapie üzletember-politikus-showman nevével jellemzett, dicsőségben, bukásokban és botrányokban egyaránt gazdag korszakot. Robert Louis-Dreyfus 2009-ben bekövetkezett halála után a cégbirodalomban lévő 81 százalékos részesedés mellé özvegye a klubot is megörökölte. A 2010-es bajnoki cím óta azonban sehogy sem megy a csapatnak. S most már a tulajdonosnak sem, hiszen a Louis Dreyfus nyeresége tavaly 67 százalékkal 211 millió dollárra olvadt, elsősorban a mezőgazdasági termények áresésének következtében. A cég a világ legnagyobb rizs- és a gyapotkereskedőjének számít, de a búza és a szója piacának is megkerülhetetlen szereplője. A kereskedőház forgalma tavaly 14 százalékkal 55,7 milliárd dollárra esett vissza.
Az orosz származású üzletasszony közleményében jelezte, hogy olyan befektetők beszállására számít, akikkel új sikerszériát írhat a klub. Számára ez és nem a vételár nagysága az elsődleges. Érdeklődőkből nem lesz hiány, elsősorban tőkeerős arab és távol-keleti üzletemberek jelentkezésére számítanak, hogy a tőkéjükből a katari petrodollárokból felfuttatott, Franciaországban egyeduralkodó Paris St. Germain méltó ellenfelévé válhassanak. Margarita Louis-Dreyfusnak egyébként más oka is van arra, hogy hátrahúzódjon, ugyanis három hete ikreket szült a BlackRock befektetési társaság sztármenedzserének, Philip Hildebrandnak. Ha a cégnek rosszul is megy, Margarita Louis-Dreyfus nem panaszkodhat, hiszen a Bloomberg szerint 6, a Fortune szerint 8,4 milliárd dolláros vagyonnal rendelkezik, ezzel a leggazdagabb orosz nőnek számít, s globálisan is csak 21-en előzik meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.