A kompakt SUV-k szegmensében már évek óta látványos offenzíva zajlik, a gyártók a modellfrissítések és generációváltások alkalmával szüntelenül egymásra licitálva gerjesztik a vásárlói érdeklődést.
Az Ateca gyakorlatilag a kirakat kellős közepére érkezik, oda, ahol például a Nissan Qashqai, a Honda CR-V, a Kia Sportage, a Hyundai Tucson, vagy éppen az Opel Mokka vitézkedik. Nem lesz könnyű dolga, hiszen ezek a típusok mind a kategória rutinos szereplői, a Seat mellett szól azonban az újdonság varázsa, továbbá, hogy a VW-konszerntől származó építőelemek műszaki téren nem igazán igényelnek kompromisszumot.
A hajtáslánc-variációkat jól ismerjük, köztük a TDI erőforrásokkal, valamint a dupla kuplungos DSG sebességváltókkal (6 és 7 fokozatú). A sort az egyaránt 115-115 lovas, 1,0 literes, háromhengeres turbós, benzines (TSI) és az 1.6 TDI nyitja, majd jön két 150 lovas motor, a hengerlekapcsolással felvértezett 1.4 TSI és a 2,0 literes turbódízel gyengébbik változata. A kínálat csúcsán a 2.0 TDI 190 lovas inkarnációja áll. Utóbbi kizárólag összkerékhajtással és DSG-váltóval konfigurálható, a 4x4-es rendszer egyébként a 150 lóerősöknél is elérhető, ahogy a DSG is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.