BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Generációváltásra készül a Harley-Davidson

Növekvő eladások, de szerényebb nyereség jellemezte a Harley-Davidson első negyedévét. A legendás amerikai motorgyártó az egy évvel korábbinál 4,4 százalékkal magasabb, 1,58 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el, ez 80 millióval haladta meg az elemzői várakozásokat. Az adózott profit 270 millióról 250 millió dollárra csökkent. Ennek ellenére az árfolyam a tőzsdenyitás előtti kereskedésben 5,4 százalékkal erősödni tudott, ennyivel fejelve meg az előző három hónapban összeszedett 15 százalékos pluszt. A befektetők a cégvezetés pozitív hozzáállását díjazták, ugyanis a Harley-Davidson számos új modellel lépett és lép törzsközönsége elé, de erősebb motorral szerelték fel a Low Ridert és a Breakoutot.

A gyorsjelentéssel egy időben mutatták be a Sportster széria vadonatúj modelljét, a teljesen átépített Roadstert. A 1200 köbcentis motorral szerelt kétkerekűt júniustól árulják, ára 9700 dollárról indul. Azaz viszonylag olcsó és erős kivitelű lesz, és felkelti a harminc év alatti korosztály érdeklődését is. A Harley törzsközönsége rohamosan öregszik, s ahhoz, hogy a cég a megszerzett 50,9 százalékos amerikai piaci részesedését tartani tudja, új vásárlói rétegeket kell magához csalogatnia. A fiatalok körében a Harley cirkálói nem annyira vonzók, mint a sportos, robbanékony japán motorok. A Roadster viszont kompromisszumos megoldás lehet számukra. Erre rá is erősít a Harley, amelynek idei marketingkeretét 65 százalékkal, azaz 70 millió dollárral toldották meg, hogy üzenetük eljusson a kiszemelt új célközönséghez – írja a The Wall Street Journal.

Az első három hónapban a cég az egy évvel korábbinál 1,4 százalékkal több motort adott el, igaz, hazai pályán fél százalékkal mérséklődött a forgalma. A brazil piac összeomlása miatt Latin-Amerika 26,5 százalékos mínuszban zárt, ezt dolgozta le a Harley az európai–közel-keleti–afrikai (EMEA) régióban mért 8,8 százalékos, az ázsiai 6,6 százalékos és a kanadai 16,3 százalékos bővüléssel. A cég a második negyedévben 82,5–87,5 ezer közötti eladással számol, egy éve 85,172 darab Harley-Davidsont tudtak értékesíteni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.