Bármilyen kiváló virtuális sisakot (VR) dob a piacra a HTC, egyedül az nem fogja kihúzni a csávából – állítják a Barron’s elemzői. A tajvani okostelefon-gyártó Vive nevű játéksisakja a világszínvonalat képviseli, de a cég vezetőinek lassan le kell venniük a szemellenzőt és a virtuális ellenségek helyett a rémisztő valóság ellen kellene küzdeniük. A HTC lecsúszását jelzi, hogy márciusban 4,1 milliárd új tajvani dollár bevételt könyvelhetett el, ez pedig még a februári adatnál is egy százalékkal kevesebb. Különösen fájó az adat, ha figyelembe vesszük, hogy a kínai holdújév miatt a második hónap amúgy is megrövidült, nem szólva arról, hogy március eleve két nappal hosszabb volt az idén.
A tavalyi márciushoz képest 79 százalékos volt a forgalomzuhanás, ilyen kevés bevételt legutóbb 11 éve mutattak ki a HTC-nél. A cég árfolyamába a Vive lehelt életet, januártól március közepéig 52 százalékkal erősödött a kurzus, hogy aztán onnan 36 százalékkal essen vissza. A gyászos forgalmi adatokra 3,6 százalékos eséssel reagált a HTC árfolyama a tajpeji tőzsdén.
A Deutsche Bank elemzői elismerik, hogy a Vive technikailag jobb lesz mind a Samsung, mind Sony hasonló termékénél és a Facebook Oculus Riftjét is veri, de a 799 dolláros ár sokakat elriaszt a megvásárlásától és az is, hogy egészalakos mozgáskövető rendszere miatt egy üres szobára is szüksége lesz a felhasználónak. Ennek ellenére van fantázia a termékben, de az elemzők szerint ehhez a hozzávaló játékkínálatot is bővíteni kellene, a veszteséghalmazként jellemzett okostelefon-üzletágat pedig célszerű lenne eladni a Google-nak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.