BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Terjeszkedik a köztévé

Oktatási tévécsatornát indít az MTVA, bár a tartalomgyártást még nem rendelték meg. A finanszírozás részleteit egyelőre éppúgy nem tudni, mint az olimpiai közvetítés esetében.

Nem tudni, mennyibe kerül majd, és miből fogják finanszírozni, de az már biztosnak látszik, hogy ősszel az ötödik csatornáját is elindítja a köztévé. Az új tematikus csatorna középpontjában az ismeretterjesztés, az oktatás és a kultúra áll majd – mondta el nemrég a Hirado.hu-nak Papp Dániel, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) tartalomszolgáltatási igazgatója. A nap 24 órájában sugárzó M5 a tanévvel egy időben kezdi meg adását – nyilatkozta a közmédia portáljának a közmédiás vezető –, délután oktatási műsorok lesznek, az este pedig a kultúráé.

Az interjúból nem derültek ki a finanszírozás részletei, de miután a közmédia terjeszkedési szándéka jó ideje ismert, megkérdeztük az MTVA-t, és korábban azt a választ kaptuk, hogy ők nem kaptak megrendelést tartalomgyártásra a hivatkozott csatornára. Csatornaindításra a magyarországi közmédia rendszerében kizárólag a médiaszolgáltatónak (Duna MSZ Nonprofit Zrt.) van lehetősége – emlékeztetett az MTVA –, ha ez megrendeli, akkor legyártják a tartalmakat. Ezt követően kerestük meg a Duna MSZ Nonprofit Zrt.-t, amelynek vezérigazgatója, Dobos Menyhért arról tájékoztatta lapunkat, hogy egy új közszolgálati csatorna indítása több előfeltétel teljesülésétől függ. A lehetséges új lineáris médiaszolgáltatásokkal kapcsolatos adatszolgáltatást az információs önrendelkezési jog és az információszabadságról szóló 2011. évi törvényben foglaltak alapján nem áll módjában teljesíteni a zrt.-nek – fűzte hozzá Dobos –, de a költségek forrása a Közszolgálati Közalapítvány Kuratóriuma által jóváhagyott üzleti tervnek megfelelően áll majd rendelkezésre.

A nagy sporteseményekhez kapcsolódó reklámok értékesítéséről az MTVA annyit közölt, hogy 2016-ra vonatkozóan egy csomagban eladta televíziós reklámfelületeit az Atmediának 4,275 milliárd forintért (ez a tavalyi televíziós reklámbevétel duplája), ebben benne vannak a sporteseményekhez kötődő reklámok is.

Nem ismert még az idei két nagy sportesemény, a franciaországi labdarúgó-Eb és a riói olimpia közvetítésének pontos költsége sem, az MTVA annyit közölt lapunkkal, hogy a folyamatot még tervezik, a legnagyobb kiadást várhatóan a közvetítés jogainak megszerzése képezi (ennek összegét sem tudni). A tényleges költségek a delegációk létszámától is függnek, de a kiadások nemcsak az eseményhez köthetők majd, hiszen olyan beszerzések és beruházások is előkészítés alatt állnak, melyeket az MTVA több rendezvényhez is hasznosítani kíván a jövőben. A riói közvetítésnél eltérnek a korábbi olimpiai játékok idején követett gyakorlattól, már csak az M4 Sport csatorna megléte miatt is, nem állítanak fel például helyszíni stúdiót, amivel jelentős megtakarítást érhetnek el.

Az adatok nyilvánosságra hozatala jelentősen befolyásolná az MTVA gazdálkodását, többek között a sportesemények költségeivel kapcsolatos intézkedéseit – közölte a szervezet. A számadatok és kért információk későbbi döntések megalapozását is szolgálják, megismerésük a közszolgálati médiaszolgáltatással összefüggő feladatok külső befolyástól mentes ellátását is veszélyeztetné. Mindezeken túlmenően, még ha a kiadásokra vonatkozó számadatok jelenleg az MTVA rendelkezésére állnának is, ezek kiadása az MTVA és partnerei jogszerű pénzügyi, gazdasági érdekeinek aránytalan sérelmével járna – emelte ki lapunknak a közmédia, hozzátéve: a sporteseményekkel kapcsolatos kiadásokat az alap 2016. évi költségvetéséből fedezik majd.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.