Újabb fordulatot vett a BKV új autóbusz beszerzése, Kocsis Máté tanácsnok javaslatára a közgyűlés csütörtökön levette napirendjéről az erről szóló előterjesztést. A téma a testület következő, két múlva esedékes ülésén kerülhet ismét napirendre. A kormány szerdán állt elő a nemzeti autóbusz gyártási stratégia tervével, és még nem lehet tudni, hogy szükség lesz-e tárgyalásokra a kormánnyal – ezzel indokolta javaslatát Kocsis, aki szerint ez a halasztás még belefér az időbe.
Az M3-as metró infrastruktúrájának felújítása alatt autóbuszokkal szállítanák az utasokat, ezért lenne tehát szükség a járművekre. A csütörtöki rendkívüli fővárosi közgyűlést részben azért hívták össze, hogy döntsenek erről. Az előterjesztés az olcsóbb, lengyel Solaris buszok beszerzését támogatta, míg a drágább, az időigényesebb, alkatrészekben történő szállítást nem preferálta.
Ez utóbbira a magyar Mabi-Bus Kft. nyújtott be ajánlatot. Eredetileg 150 autóbuszt vásárolt volna a BKV, de elengedő forrás hiányában az előterjesztésben már csak 110 Solaris busz vásárlása állt, a hiányzó negyvenet pedig a BKV parkjából – átcsoportosítással - egészítenék ki.
Az M3-as infrastruktúra felújítását novemberben kezdenék. Tavaly október óta ismert, hogy a fővárosban szükség lesz a metrópótló buszokra. A kormánynak ez miért nem volt fontos korábban – vetette fel Gy. Németh Erzsébet, DK-képviselő. A beszerzésről februárban kellett volna dönteni, és a közgyűlés már a mostanival együtt háromszor vette le napirendjéről a javaslatot – emelte ki Tokody Marcell, Jobbik-képviselő, aki szerit a halogatás miatt csúszna a metró infrastruktúra felújításának kezdete. Az M3-as metró rekonstrukcióját nem lehet tovább halogatni – emelte ki Szaniszló Sándor, MSZP-képviselő, aki szerint nem a 110 jármű gyártása mentené meg a magyar autóbusz gyártó ipart.
Az M3-as metró állapota kritikus, minden további csúszás veszélyforrást jelet – hangsúlyozta Csárdi Antal, LMP-képviselő, aki arra várt választ, hogy mekkora csúszást okozna beruházás kezdeténél a busz beszerzésének elhalasztása. Ha beruházás kezdetére nem érkeznének meg a buszok, akkor a BKV saját kapacitását vetné be, vagyis a döntés mostani elnapolása önmagában nem csúsztatná a fejlesztést – mondta Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója.
Amennyiben a következő, június eleji közgyűlésen nem döntenének, akkor már csúszna felújítás, ez lesz tehát az utolsó pillanat a döntéshez – emelte ki Tarlós.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.