A múlt évben 319 milliárd forintot költöttek el a magyarok a kosaras rendszerben értékesítő webáruházakban – mondta el Kis Gergely, az eNet partnere a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Egyesület mai konferenciáján. Ez 17 százalékkal múlja felül a 2014-es értéket és azt jelenti, hogy a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 4,1 százaléka a netre terelődött.
Folytatódott a hazai e-kereskedelmi piac gyors fejlődése a múlt évben is. A 2014-es 273 milliárd forint után tavaly már 319 milliárd forintot költöttek el a világhálón különböző termékekre a magyar fogyasztók – derül ki az eNet felméréséből. Kis Gergely, a kutatócég partnere a SzEK.org mai konferenciáján tartott előadásában jelezte azt is, hogy a hazai internetezők 84 százaléka már él az online vásárlás lehetőségével sőt, körükben 35 százalék azok arány, akik már külföldről is vesznek árucikkeket. A külföldi e-kereskedelmi szolgáltatások közül az eBay a legnépszerűbb a hazai fogyasztók körében, míg a második helyen az Alibaba érdekeltsége, az AliExpress található, megelőzve az Amazont.
A múlt évben is a számítástechnikai eszközök számítottak a slágernek, erre költöttek legtöbbet a neten a hazai fogyasztók, míg a második legnépszerűbb kategória a szórakoztató elektronika volt. Az elmúlt egy-két évben ugrásszerűen megnőtt a divattermékek forgalma a világhálón, ennek köszönhető, hogy a 2014-es ötödik helyről tavaly a harmadikra ugrott fel a ruházat kategória a legnagyobb forgalmú szegmensek között.
Az online vásárlók egy megrendelésre költött átlagos értéke is növekedési pályán mozog. Míg 2014-ben a vásárlások nettó átlagos értéke éppen csak elérte a 10000 forintot, addig 2015-ben a 11400 forinttal már újabb csúcsot döntött.
A hazai e-kereskedők továbbra is leginkább az internetes vásárlások, valamint az online vásárlók számának növekedését, továbbá a mobileszközről történő internetes vásárlás arányának növekedését várják az elkövetkező három évben. Habár az online kiskereskedelem növekedési üteme 2014-hez képest némiképp lelassult, ez azonban leginkább annak tudható be, hogy évről évre egyre magasabb bázisról produkál növekedést a piac. Kis Gergely közlése szerint a következő években is gyors fejlődés várható, ha a szektor tartja a jelenlegi dinamikáját, akkor 2020-ra akár duplájára is nőhet a hazai e-kereskedelmi piac.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.