2015-ben 3,5 milliárd utast számoltak össze világszerte a repülőtereken, ami 7%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az elkeveredett poggyászok száma tavaly elérte a 23,1 milliót, ami annyit tesz, hogy 1000 utasra 6,5 ilyen bőrönd jutott.
Egy felmérésen az utasok közel harmada számolt be arról, hogy nyugtalan és ingerült, amikor a poggyászfelvételre kerül a sor, hiszen a futószalag mellett állva sokakban felmerül, hogy esetleg nem érkezik meg a csomagjuk. 2015-ben 23,1 millió bőrönd keveredett el, amelyek 79%-a késve érkezett, 15% rongálódott, míg 6% tűnt el - olvasható a Generali közleményében.
A poggyászok átlagosan 1,76 nap alatt kerülnek vissza eredeti tulajdonosukhoz. Nem véletlen, hogy 5-ből 1 utas csak kézipoggyásszal repül: a feladott poggyászok száma utasonként átlagosan 1,2 db volt 2015-ben. Az elkeveredett bőröndök így is komoly összegeket emésztenek fel: tavaly 2,3 milliárd dolláros költséget jelentettek a légiközlekedés-iparnak.
„A budapesti repülőtéren a kiszolgáló szervezetek éves szinten 5 millió feletti poggyászmennyiséget kezelnek” – tudtuk meg Kovács Judittól, a Budapest Airport Zrt. Terminál Szolgáltatásokért felelős vezetőjétől. Az elkeveredésnek számtalan oka lehet: elmondása szerint a leggyakoribb itthon a célállomást jelző címke leszakadása, de az is előfordulhat, hogy lecserélik a repülőgépet, és az új típusba már nem fér be annyi poggyász. Átszálláskor is megeshet, hogy az utassal ellentétben a bőröndje nem éri el a gépet, illetve hogy sztrájk akadályozza a folyamatot. Kovács Judit azt javasolja, hogy minden esetben tegyünk névcímkét a poggyász külsejére és belsejébe is, és a csomagot egy különleges matricával, szalaggal tegyük könnyen felismerhetővé. Emellett a korábbi utazásokból származó csomagcímkét, illetve biztonsági vonalkódot távolítsuk el a bőröndökről, mert azok megzavarhatják a csomagkezelő rendszert, ami így esetenként nem beazonosíthatónak nyilvánítja a bőröndöt - írja a Generali.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.