Belebukott a fogyasztási adatok meghamisítási botrányába Oszamu Suzuki, a Suzuki Motors elnök-vezérigazgatója, aki szerdán lemondott vezérigazgató tisztéről, igaz elnökként még szolgálni szeretné a negyedik legnagyobb japán autógyártót. Távozik a cégtől Oszamu Honda alelnök is, ő nyugdíjazását kérte – jelentette a CNBC. Lemondásukat a Suzuki június 29.-ei közgyűlésének jóvá kell hagynia, az utódlásukról is akkor születhet döntés. Lemondásuk pár nappal azután történt, hogy a japán hatóságok házkutatást tartottak a Suzuki tokiói központjában, a nyomozók a tesztelési botránnyal kapcsolatos dokumentumokat kerestek. Az ügy előzménye, hogy néhány hete kiderült: a Suzuki a japán piacra gyártott, 660 köbcentisnél kisebb motorral szerelt kisautóit a szabványoktól eltérően tesztelte, a kapott fogyasztási adatok ezért megtévesztőek lehettek. A Suzuki bocsánatot kért, de tagadta a szándékosságot és együttműködést ígért a nyomozás során.
Hangsúlyozták, hogy nem tévesztették meg a vásárlóikat, mivel az „alternatív” tesztelési módszerrel nyert adatok közel azonosak szabványos módszerrel kapottakkal. A japán közlekedési tárca a másfél hónapja a Mitsubishinél feltárt csalássorozat kapcsán rendelte el, hogy valamennyi gyártó visszamenőleg ellenőrizze, szinkronban vannak-e egymással a fogyasztási adatokról kiadott hivatalos tanúsítványaik és a valós mérési eredmények. A határidő lejárta előtt jelezte érintettségét a Suzuki, s helyet foglalt a Mitsubishi mellett a manipulátorok szégyenpadján. A Toyota, a Nissan, a Mazda, a Honda, a Daihatsu és a Subaru belső ellenőrzései nem mutattak ki eltéréseket. A Mitsubishinél 600 ezernél is több autó adatait hamisították meg, közte a Nissannak bérszerződéssel gyártott modellekét is. A cégnél 1991 óta manipulálták az adatokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.