Magyarországon a tévés tartalmak interneten keresztül történő „fogyasztása” jelenleg még nem mindennapos tevékenység: jellemzően hetente vagy annál is ritkábban fordul elő, melyhez elsősorban a nagyobb képernyőt, tehát az asztali számítógépet vagy laptopot preferálják a nézők – derül ki a Nielsen Közönségmérés felméréséből.
A tévés háztartásokban élő négy évnél idősebbek 79 százalékának otthonában már van internet elérés, és 67 százalékuk internetezik is odahaza, melynek során az asztali számítógépet megelőzve egyre többször alkalmaznak mobil eszközöket – elsősorban okostelefont és a laptopot, de a tablet használata sem elhanyagolható. Korcsoportok tekintetében kiemelendő, hogy a 18-49 éves személyek 80 százaléka rendelkezik okostelefonnal, melyet 71 százalékuk otthoni internetezésre is használ. A laptop aránya is igen jelentős, e korosztály kétharmadánál jelen van, és 52 százalékuk ezen keresztül (is) internetezik otthon.
Az okostévével ellátott háztartások aránya is folyamatosan nő: már minden ötödik személy háztartásában megtalálható, és közülük mintegy félmillióan használják internetezésre is az arra alkalmas tévékészüléküket.
A négy évnél idősebb, tévés háztartásban élő népesség egyharmada fogyaszt tévés jellegű tartalmakat az interneten – magyar tévés tartalmak mellett ide értve a filmeket, sorozatokat – és ezen belül közel másfél millióra tehető azok száma, akik kifejezetten magyar tévés tartalmakat is megtekintenek, mely elsősorban a 18-49 éves korosztályra, illetve a legalább érettségivel rendelkező személyekre jellemző.
A felmérés során a sport, a szappanopera, a hírműsorok és a tehetségkutatók bizonyultak a legnépszerűbb műfajoknak, de természetesen ez a rangsor csupán egy pillanatnyi állapotot tükröz, mely szorosan összefügg az időszakra jellemző, tévében sugárzott top tartalmakkal és aktuális eseményekkel.
Az utóbbi évek során megjelent az OTT műsorszolgáltatás, melyről minden harmadik 4 évnél idősebb, tévés háztartásban élő személy hallott már, míg a Netflix ismertsége lényegesen alacsonyabb, de mindkét esetben az a jellemző, hogy egyelőre még igen kevesen próbálták ki illetve használják mindennapjaikban. Jelenleg a teljes magyar népesség 3,5 százaléka tévékészülék nélküli háztartásban, de közülük 186 ezer személy mégis fogyaszt rendszeresen tévés tartalmakat interneten keresztül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.