BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A tévés tartalmakat még mindig nem nézik sokan interneten keresztül

Magyarországon a tévés tartalmak interneten keresztül történő „fogyasztása” jelenleg még nem mindennapos tevékenység: jellemzően hetente vagy annál is ritkábban fordul elő, melyhez elsősorban a nagyobb képernyőt, tehát az asztali számítógépet vagy laptopot preferálják a nézők – derül ki a Nielsen Közönségmérés felméréséből.

A tévés háztartásokban élő négy évnél idősebbek 79 százalékának otthonában már van internet elérés, és 67 százalékuk internetezik is odahaza, melynek során az asztali számítógépet megelőzve egyre többször alkalmaznak mobil eszközöket – elsősorban okostelefont és a laptopot, de a tablet használata sem elhanyagolható. Korcsoportok tekintetében kiemelendő, hogy a 18-49 éves személyek 80 százaléka rendelkezik okostelefonnal, melyet 71 százalékuk otthoni internetezésre is használ. A laptop aránya is igen jelentős, e korosztály kétharmadánál jelen van, és 52 százalékuk ezen keresztül (is) internetezik otthon.

Az okostévével ellátott háztartások aránya is folyamatosan nő: már minden ötödik személy háztartásában megtalálható, és közülük mintegy félmillióan használják internetezésre is az arra alkalmas tévékészüléküket.

A négy évnél idősebb, tévés háztartásban élő népesség egyharmada fogyaszt tévés jellegű tartalmakat az interneten – magyar tévés tartalmak mellett ide értve a filmeket, sorozatokat – és ezen belül közel másfél millióra tehető azok száma, akik kifejezetten magyar tévés tartalmakat is megtekintenek, mely elsősorban a 18-49 éves korosztályra, illetve a legalább érettségivel rendelkező személyekre jellemző.

A felmérés során a sport, a szappanopera, a hírműsorok és a tehetségkutatók bizonyultak a legnépszerűbb műfajoknak, de természetesen ez a rangsor csupán egy pillanatnyi állapotot tükröz, mely szorosan összefügg az időszakra jellemző, tévében sugárzott top tartalmakkal és aktuális eseményekkel.

Az utóbbi évek során megjelent az OTT műsorszolgáltatás, melyről minden harmadik 4 évnél idősebb, tévés háztartásban élő személy hallott már, míg a Netflix ismertsége lényegesen alacsonyabb, de mindkét esetben az a jellemző, hogy egyelőre még igen kevesen próbálták ki illetve használják mindennapjaikban. Jelenleg a teljes magyar népesség 3,5 százaléka tévékészülék nélküli háztartásban, de közülük 186 ezer személy mégis fogyaszt rendszeresen tévés tartalmakat interneten keresztül.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.